آموزش ها در اتاق بازرگانی باید منجر به خلاقیت و نوآروی شود

معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از وظائف ما در اتاق های بازرگانی ارائه آموزش است که این مهم نباید تنها با برگزاری کلاس دنبال شود بلکه ارائه آموزش های ما باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد تفکر خلاق و خلاقیت فکری شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق شیراز، سید جواد زمانی در نشست مدیران آموزش اتاق های سراسر کشور که در اتاق شیراز برگزار شد، بیان کرد: آموزش در بخش اقتصاد باید موتور محرک باشد و آموزش در اتاق های بازرگانی باید به سمت فرا آموزش تغییر پیدا کند تا حرکت ما بر مبنای دانش و پیشرفت های دنیا باشد.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از بخش های مهم و سنگین در کشور است افزود: اگر امروز اقتصاد کشور نیاز به آموزش های دیگر داشته باشد باید با تدابیر خلاقانه این آموزش ها را با بهره گیری از تجربیات کشورهای پیشرفته به مخاطبانمان ارائه کنیم همانطور که این رویه امروز در برخی از بخش های کشور از جمله ورزش وجود دارد.

زمانی اظهارداشت: کلاس ها و روش های آموزشی ما باید خروجی متناسب داشته باشد تا فعال اقتصادی ما بهتر بتواند نقش خود را در سرمایه گذاری، تولید، رقابت، ایجاد اشتغال و ایجاد رفاه ایفا کند.

معاون اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: به نظر برخی آیا خدمات دهی ما به فعالان اقتصادی با برگزاری کلاس های آموزشی امکان پذیر است؟ که باید گفت در حال حاضر آموزش به روش های فعلی جوابگوی نیازهای ما نیست زیرا روش تعلیم در دنیا تغییر کرده و اقتصاد ما نیز وضعیت نامشخص و متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: ما همه چیز در کشور داریم اما حدود هفت میلوین نفر زیر خط فقر زندگی می کنند که بر این باوریم برای حل این مسایل با نگاه به بیرون نمی توان مشکلات را رفع کرد بلکه باید به اراده داخل وابسته باشیم و نمی توانیم با قهرمان بیاییم و برویم بلکه همه مردم ما باید به این باور برسند که باید قهرمان باشند.

زمانی عنوان داشت: در برخی کشورها افراد اقتصادی پس از موفقیت و پولدار شدن وارد سیاست می شوند اما در کشور ما افراد برای پولدار شدن وارد سیاست می شوند و هزینه می کنند تا وارد مجلس شوند.

انتهای پیام/

JoomShaper