رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای اقتصاد

شرایط برای استفاده بخش خصوصی از تسهیلات مالی خارجی فراهم‌شده است

جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، در جلسه شورای اقتصاد خطاب به رئیس اتاق ایران گفت: خط اعتباری کشورها برای ایران گشوده شده و زمینه استفاده از تسهیلات مالی خارجی فراهم‌شده است؛ این موضوع را به اطلاع بخش خصوصی برسانید تا از این فرصت پیش‌آمده بهره گیرند.

14 شهریور 1396
کد خبر : 10051
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روز گذشته جلسه شورای اقتصاد، به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. در این جلسه علاوه بر معاون اول رئیس‌جمهور، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی؛ محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و سخنگوی دولت ایران و غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حضور داشتند.

در این جلسه جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از دبیرخانه و کمیسیون شورای اقتصاد خواست در تمامی پیشنهاد‌ها و طرح‌هایی که متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی هستند، این موارد یعنی توجیهات فنی، اقتصادی، مالی، زیست‌محیطی و میزان و درصد استفاده از تجهیزات ساخت داخل را مدنظر قرار دهند و در پیشنهاد‌ها خود مطرح کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با یادآوری اینکه خوشبختانه خط اعتباری کشورها برای جمهوری اسلامی ایران گشوده شده و زمینه استفاده از تسهیلات مالی خارجی فراهم‌شده است، بخش خصوصی را به استفاده از این فرصت فراخواند.

او خطاب به غلامحسین شافعی، رئیس پارلمان بخش خصوصی گفت: این موضوع را به بخش خصوصی اطلاع‌رسانی کنید تا فعالان اقتصادی بتوانند برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود از این فرصت استفاده نمایند.

در این جلسه که وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، سرپرست وزارت نیرو، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، نماینده دبیرخانه شورای اقتصاد گزارشی از جلسات کمیسیون این شورا درباره نحوه استفاده از تسهیلات مالی خارجی ارائه کرد و پس از اعمال برخی اصلاحات، دستورالعمل جدید استفاده از فاینانس به تصویب رسید.

در همین رابطه