رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

توافق هیات رئیسه اتاق ایران با وزیر صمت

کمیته‌ مشترک اتاق ایران و وزارت صمت برای رفع مشکلات بخش خصوصی تشکیل می‌شود

در دیدار هیات رئیسه و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد کمیته مشترکی به منظور حل مشکلات بخش خصوصی کشور تشکیل شود.

19 شهریور 1396
کد خبر : 10102
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در دیدار هیات رئیسه و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد کمیته مشترکی به منظور حل مشکلات بخش خصوصی کشور تشکیل شود.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، در این دیدار ضمن تبریک عید غدیر و انتخاب محمد شریعتمداری به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت،بر لزوم همراهی و همدلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد.

شافعی با بیان برخی مشکلات و موانع موجود بر سر راه فعالیت بخش خصوصی خواستار اقدام فوری دولت دوازدهم برای حل این مشکلات شد. رئیس اتاق ایران همچنین به برخی قوانین و مقررات مخل کسب‌وکار اشاره کرد و اصلاح این قوانین را لازمه جهش بزرگ اقتصادی کشور در دوره پسابرجام دانست.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن تجارت، نیز با تأکید بر ضرورت همکاری میان وزارت‌خانه تحت مدیریتش و اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی، هماهنگی میان دو طرف را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ناگزیر دانست.

طبق توافق دو طرف مقرر شد کمیته‌ای ویژه جهت حل مشکلات بخش خصوصی و رفع مقررات مخل کسب‌وکار تشکیل شود و اتاق ایران پیشنهادهای خود را به این کمیته ارائه کند.

اعضای هیات رئیسه اتاق ایران نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم ثبات تعرفه‌ها، از وزیر صمت خواستند با هدف حمایت از بخش خصوصی، تعرفه‌ها تا پایان دولت دوازدهم ثابت بماند یا جز موارد ضروری، تغییر چندانی نکند.

در این زمینه مقرر شد باهدف مشارکت بخش خصوصی در تعیین تعرفه‌ها، دفتر مقررات صادرات و واردات با همکاری اتاق ایران، نهایی کردن تعرفه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

در پایان این نشست، محمد شریعتمداری از تلاش‌های محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر پیشین صنعت، معدن تجارت، در جهت تقویت بخشی خصوصی کشور تشکر کرد.

 

 

در همین رابطه