رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با حضور هیات ایتالیایی در قم مطرح شد

صنایع غذایی، پتروشیمی و کفش، زمینه همکاری‌ فعالان اقتصادی قم و ایتالیا

هیات تجاری ایتالیا در سه حوزه معدن، صنایع غذایی و کفش طی سفر به استان قم با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم و جمعی از فعالان اقتصادی این استان دیدار کرد.

24 شهریور 1396
کد خبر : 10151
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری ایتالیا در سه حوزه معدن، صنایع غذایی و کفش طی سفر به استان قم با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم و جمعی از فعالان اقتصادی این استان دیدار کرد.

رئیس اتاق قم قرار گرفتن این استان در چهارراه مواصلاتی کشور، نزدیکی به پایتخت و وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را از مزیت‌های جذب سرمایه‌گذار در استان برشمرد.

ابوالفضل خاکی جذب سرمایه‌گذار باهدف انتقال تکنولوژی و دانش را از مهمترین اهداف اقتصادی این استان برشمرد و گفت: استان قم در صنایع غذایی و کفش و پتروشیمی ظرفیت بالایی دارد و فعالان در این حوزه‌ها در خصوص خرید ماشین‌آلات، حضور در نمایشگاه‌ها و آموزش تولید و طراحی کیف و کفش آماده همکاری با کشور ایتالیا هستند.

احمد ذاکری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این نشست با اشاره به مزیت‌ بندر خشک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: فراهم بودن امکان خرید یا واگذاری زمین به‌منظور ساخت‌وساز و فعالیت‌های صنعتی، تجاری، اداری و خدماتی در منطقه، ایجاد تسهیلات گمرکی و روان‌سازی واردات، صادرات، تولید، پردازش، صادرات مجدد و ترانزیت جهت کالاهای تجاری، تولیدی، ماشین‌آلات، مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خط تولید و معافیت مالیاتی از مهم ترین مزیت‌های  فعالیت مشترک تولیدی و تجاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است.

الساندرو دلروتو، مشاور رئیس‌جمهور ایتالیا که سرپرستی هیات ایتالیایی در سفر به ایران را به عهده دارد، در این نشست با اشاره به افزایش همکاری‌های اقتصادی میان ایتالیا و چین، توسعه روابط تجاری با کشورهای حاضر در مسیر جاده ابریشم را از دلایل حضور این هیات در ایران ذکر کرد.

دلروتو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را عامل اصلی کاهش مراودات تجاری بین ایران و ایتالیا برشمرد و افزود: علاقه‌مندیم روابط تجاری با ایران را گسترش دهیم. در سفر به ایران، این کشور را کشوری فرهنگی و صنعتی شناختیم. در شرایط موجود به مبادله اطلاعات اقتصادی بیشتری بین فعالان اقتصادی ایرانی و ایتالیایی نیاز داریم.

اختصاص غرفه‌ای به عرضه محصولات استان قم در ایتالیا در نمایشگاه سالانه محصولات ایرانی در رم و حضور صنایع غذایی استان قم بخصوص در صنعت شیرینی و شکلات در نمایشگاه شکلات ایتالیا از پیشنهادهای هیات تجاری ایتالیا در این نشست بود.

در همین رابطه