رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تشریح کرد

دو عامل کاهنده هیجان در بازار داخلی طلا

در بازار طلا خبری نیست؛ قیمت هر اونس طلای جهانی در سه هفته اخیر حدود 22 دلار کاهش یافته و آن‌گونه که محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: همین روند کاهش باعث شده است هیجان و اشتیاق خرید طلا در بازار داخلی فروکش کند. از سوی دیگر با فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر، بازار طلای ایران پا به دوره رکود مقطعی خود گذاشته است.

03 مهر 1396
کد خبر : 10305
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به افت حدود 22دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی در سه هفته اخیر، گفت: معمولاً مواقعی که قیمت جهانی طلا کاهشی می‌شود، انگیزه خرید در بازار طلای داخلی نیز کم می‌شود و هیجان بازار فروکش می‌کند.

محمد کشتی‌آرای، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: از طرف دیگر، با فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و صفر، بازار طلای داخلی طبق سنت همه‌ساله پا به دوره رکود مقطعی خود گذاشته و با تعداد کمتری از خریداران سروکار دارد.

به گفته کشتی‌آرای، در ایام محرم و صفر هرچند کاهش حضور خریداران در بازار طلای داخلی، بازار را کساد می‌کند اما این موضوع فقط در ایران موضوعیت دارد و همچنان اثرگذاری تغییرات قیمت جهانی طلا بر این بازار تداوم دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه با تأکید به پیش‌بینی پذیر نبودن آینده قیمتی طلا، اظهار کرد: قیمت طلای جهانی وابسته به مسائل جهانی است و حتی در ماه محرم نیز می‌تواند با بروز یک تنش سیاسی یا اتفاق اثرگذار اقتصادی منجر به تغییرات قابل‌توجهی بر طلای داخلی شود.

کشتی‌آرای ادامه داد: در حال حاضر متغیرهای سیاسی جهان یکی از عوامل اصلی اثرگذار بر قیمت طلاست و از سوی دیگر احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز دومین عاملی است که در شرایط فعلی می‌تواند بر این بازار تأثیر بگذارد.

به گفته کشتی‌آرای، بحث افزایش نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو در هفته‌های اخیر مطرح بوده و احتمال می‌رود در روزهای آینده نیز بازار طلا را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت هر اونس طلای در بازارهای جهانی با 4دلار و 10 سنت کاهش (معادل 0.32درصد) به هزار و 294دلار رسید.

در همین رابطه