رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

با حضور مدیر عامل البین بانک روسیه در اتاق البرز عنوان شد

آمادگی بانک روسیه‌ای برای مبادلات بانکی با ایران

مدیرعامل البین بانک روسیه با حضور در اتاق البرز با دبیر کل این اتاق و اعضای هیات مدیره شرکت توسعه صادرات استان البرز دیدار کرد.

04 مهر 1396
کد خبر : 10329
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

نشست اعضای هیات مدیره شرکت توسعه صادرات استان البرز با مدیرعامل البین بانک روسیه برگزار شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در این نشست گفت: ما حاضریم مکانی در اتاق البرز برای تأسیس دفتر نمایندگی البین بانک روسیه قرار دهیم تا به‌صورت پایلوت در راستای توسعه تجارت طرفین گام برداریم.

مسعود قاسمی افزود: برخلاف سالیان گذشته فقط خریدار محصولات موردنیاز استان نیستیم بلکه بر صادرات و تأمین نیازهای کشور مقابل نیز تمرکز داریم زیرا در معاملات تجاری بین تجار ایرانی و خارجی باید همراه با خرید نیازهایمان، فروشنده محصولات موردنیاز آن کشورها نیز باشیم.

قاسمی با اشاره به توانمندی‌های استان البرز برای تأمین بسیاری از محصولات مرغوب موردنیاز روسیه ازجمله محصولات کشاورزی، پیشنهاد کرد: دو کشور روسیه و ایران با توجه به قدمت مبادلات تجاری که داشته‌اند نیازهای همدیگر به کالاهای مختلف را مطرح کنند تا واردات، صادرات و مبادلات تجاری دو کشور در مسیری مناسب هدایت شود.

تأکید بر رفع موانع بانکی بین دو کشور ایران و روسیه

مدیرعامل البین بانک در این نشست گفت: البین بانک خواهان گسترش روابط با نظام بانکی ایران است و سهولت در جابه‌جایی حواله‌های بین‌بانکی و گسترش روابط تجاری بین دو کشور را در دستور کار قرار داده است.

عبدالله عمراف افزود: البین بانک حتی برای رفع مشکل جابه‌جایی ارز مبادلات کوچک بازرگانی ایران نیز آمادگی دارد، چراکه تجار گاهی مجبورند باتحمل هزینه اضافی برای جابه‌جایی و انتقال ارز راه‌های غیرمجاز را انتخاب کنند.

رئیس البین بانک روسیه گشایش نمایشگاه عرضه محصولات ایرانی - البرزی در مسکو را اقدامی مطلوب برای معرفی محصولات متنوع ایران دانست چرا که تجار روسی با مراجعه به این نمایشگاه می‌توانند از کالاهای ایرانی دیدن کنند.

عمراف افزود: اولین بار که با شرکت توسعه صادرات استان البرز آشنا شدم، علاوه بر بحث پیرامون همکاری‌های بانکی درباره نیروگاه‌های تولید برق حرارتی، بادی و آبی نیز مذاکرات مقدماتی را انجام دادم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ایران از بزرگ‌ترین منابع طبیعی ازجمله گاز برخوردار است لذا به ایران آمده‌ام تا ضمن بررسی امکانات تولید برق، حاصل بازدیدها و بررسی‌هایم را برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی به کارشناسان روسیه منتقل کنم.

در همین رابطه