رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایلام در دیدار با استاندار مطرح کرد

استان ایلام نیازمند بازارچه‌های مرزی جدید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با استاندار جدید این استان دیدار و بر پیگیری‌ مسئولان برای تصویب نهایی بازارچه‌های جدید با عراق تأکید کرد.

15 مهر 1396
کد خبر : 10448
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با استاندار جدید این استان دیدار و بر پیگیری‌ مسئولان برای تصویب نهایی بازارچه‌های جدید با عراق تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در این دیدار بابیان اینکه بخش خصوصی برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه در کنار دولت قرار دارد، گفت: نگاه بخش خصوصی همواره به همکاری مطلوب با دولتمردان بوده و نشان داده که همواره از توسعه فضای کسب‌وکار استقبال می‌کند.

شعبان فروتن بابیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف است که با بهره‌برداری مطلوب از آن‌ها می‌توان شاهد تحولی عظیم در عرصه اقتصادی بود ادامه داد: بخش تولید ما باوجود داشتن مزیت‌های مطلوب می‌تواند با حمایت دولتمردان به نقطه مطلوبی برسد و برای رسیدن به این مهم نیاز است که بانک‌ها در کنار تولیدگران باشند.

فروتن خواستار پیگیری افزایش بازارچه‌های جدید بین استان ایلام و کشور عراق شد و افزود: کارهای لازم ازجمله جانمایی مکان در خصوص ایجاد بازارچه‌های چنگوله و چیلات انجام شده که لازم است برای تصویب نهایی از طریق مقامات کشور عراق پیگیری شوند.

رئیس اتاق ایلام ابراز امیدواری کرد: با همکاری بخش خصوصی و دولتمردان شاهد بروز شکوفایی اقتصادی در منطقه باشیم.

استاندار جدید ایلام نیز در این نشست از هرگونه همکاری با بخش خصوصی استقبال کرد و گفت : استان ایلام می‌تواند با جذب سرمایه گذاری‌های جدید به نقطه مطلوبی برسد و برای رسیدن به این مهم نیاز است که دستگاه های اجرایی در کنار بخش خصوصی باشند.

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال این است که از تمامی ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی استفاده کند. رفع مشکلات بخش تولید، تقویت جایگاه صادرات در مرز بین المللی مهران و همچنین پیگیری افزایش بازارچه های مرزی با عراق در دستور کار قرار دارد.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: تلاش می‌شود که از طریق وزارتخانه‌های مختلف و با حمایت بخش خصوصی زمینه مناسبی برای شکوفایی اقتصادی منطقه فراهم شود.

 

موضوعات :
در همین رابطه