رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق کرمانشاه در جمع نمایندگان مجلس

بیکاری از مهم‌ترین مشکلات استان کرمانشاه است

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، طی سفر به کرمانشاه، نشست مشترکی را با فعالان اقتصادی این استان برگزار کردند.

18 مهر 1396
کد خبر : 10511
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، طی سفر به کرمانشاه، نشست مشترکی را با فعالان اقتصادی این استان برگزار کردند.

رئیس اتاق کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه کرمانشاه از مشکلات متعددی رنج می‌برد، افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان نرخ بالای بیکاری است که اعتمادبه‌نفس ما را در این سال‌ها گرفته است.

کیوان کاشفی کاهش نرخ بیکاری را نیازمند سرمایه‌گذاری و اصلاح قوانین دانست و یادآوری کرد: یکی دیگر از نیازهای استان برای کاهش نرخ بیکاری برقراری توازن منطقه‌ای است.

کاشفی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس تقاضا کرد، استان کرمانشاه را ویژه ببینند تا خلائی که در استان به دلیل عدم توازن منطقه‌ای در این سال‌ها ایجادشده، پر شود.

رئیس اتاق کرمانشاه تصریح کرد: باید با این اقدامات طی چهار سال آینده نرخ بیکاری استان را پنج تا هفت درصد کاهش دهیم.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق ایران، کاهش هر درصد نرخ بیکاری در استان معادل ایجاد حدود شش هزار شغل است و کاهش پنج تا هفت درصد نرخ بیکاری و ایجاد این تعداد شغل کار بسیار بزرگی می‌طلبد.

کاشفی عنوان کرد: حتی با کاهش پنج‌تا هفت‌درصدی نرخ بیکاری بازهم نرخ بیکاری ما از میانگین کشور بالاتر خواهد بود.اکنون‌که مدیریت ارشد جدید استان مشغول به کارشده انگیزه‌ها هم برای کار بیشتر است و باید برای کاهش نرخ بیکاری استان تلاش مضاعفی کنیم.

وی از نمایندگان مجلس خواست برای کاهش نرخ بیکاری استان در توزیع بودجه سالانه و در نظر گرفتن کمک‌های فنی و اعتباری، استان کرمانشاه را ویژه ببینند.

صنایع غذایی در اولویت نوسازی قرار دارند

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سیاست ما در حوزه صنایع غذایی ایجاد واحد جدید نیست، بلکه باید واحدهایی را که داریم ازنظر امکانات و تجهیزات نوسازی کنیم و به ظرفیت کامل تولید برسانیم.

به گفته محسن صالحی نیا صنایع غذایی و صنایع تبدیلی کشاورزی در اولویت حمایت و پرداخت تسهیلات برای نوسازی تجهیزات قرار دارند.

صالحی نیا افزود: صنایع غذایی اگر نتوانند محصول به‌روز و باکیفیت تولید کنند، تعطیل خواهند شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس به مشکل تأمین مواد اولیه ازجمله مس و آلومینیوم که برای برخی از واحدها ایجادشده اشاره کرد و ادامه داد: از تمام ظرفیت‌ها برای عرضه کافی مس و آلومینیوم در بورس استفاده خواهیم کرد.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: عرضه مس اکنون در بورس انجام می‌شود و در پنج‌ماهه امسال ۵۰ هزار تن مس در بورس عرضه‌شده که تلاش می‌کنیم این میزان تا پایان سال به بیش از ۱۴۰ هزار تن برسد.

وی یادآوری کرد: به‌زودی روش مناسبی هم برای عرضه آلومینیوم در بورس اتخاذ می‌کنیم.

فعالان اقتصادی استان در دو پنل جداگانه صنعت و معدن دیدگاه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند.

 

در همین رابطه