رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

آلمان‌ها در ایران نیروگاه خورشیدی می‌سازند

مدیر یک شرکت ایرانی - آلمانی می‌گوید: این شرکت پروژه احداث فاز نخست نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در میبد یزد را با قبول تأمین کل 120 میلیون دلار سرمایه موردنیاز آن فردا آغاز می‌کند.

19 مهر 1396
کد خبر : 10523
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر یک شرکت ایرانی - آلمانی گفت: این شرکت در نظر دارد 500 مگاوات نیروگاه خورشیدی در ایران احداث کند که کلنگ احداث 100 مگاوات از این ظرفیت، فردا (پنجشنبه) در میبد یزد به زمین زده می‌شود.

امیر اسلام نژاد با اشاره به اینکه فاز نخست این پروژه 100 مگاواتی، شامل احداث نیروگاهی به ظرفیت 10 مگاوات است، گفت: منابع موردنیاز فاز نخست این پروژه 12 میلیون دلار و منابع موردنیاز کل این پروژه 120 میلیون دلار برآورد شده است.

اسلام نژاد در مورد زمان پیش‌بینی‌شده برای بهره‌برداری از این پروژه گفت: فاز نخست این پروژه به ظرفیت 10 مگاوات، تا پایان امسال و کل پروژه که هدف آن رساندن ظرفیت نیروگاه به 100 مگاوات است، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یکی از اهداف استراتژیک این شرکت ایرانی - آلمانی را استفاده از ظرفیت‌های محلی برای اجرای پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: با اجرای پروژه نیروگاه 100 مگاواتی میبد، 500 شغل مستقیم و سه هزار شغل غیرمستقیم برای منطقه میبد و یزد ایجاد می‌شود.

مدیر این شرکت ایرانی- آلمانی در مورد تأمین تجهیزات پروژه نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی میبد یزد نیز گفت: 60 درصد از تجهیزات موردنیاز این پروژه وارد و 40 درصد از تجهیزات شامل کابل، ترانس، تجهیزات کنترل، تجهیزات انتقال و ... از محل تولید داخل تأمین می‌شود.

پیش‌ازاین سیدمحمد صادق زاده، رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، در مورد جایگاه انرژی‌های نو در برنامه‌ریزی‌های تأمین انرژی کشور گفته بود: در چهار سال آینده، 25 درصد از کل ظرفیت نصب شده جدید در کشور از محل انرژی‌های نو تأمین می‌شود.

به گفته او ایران تصمیم جدی دارد تا سال 2030 هفت هزار و 500 مگاوات ظرفیت به ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور اضافه کند.

صادق زاده در مورد مزیت استفاده از انرژی‌های نو در کشور به‌ویژه انرژی خورشیدی اظهار کرده بود: به دلیل تابش مناسب نور خورشید در کشور در طول سال ما از ظرفیت خوبی در این زمینه برخوردار هستیم، علاوه بر این، استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک باعث می‌شود تا نیاز به نصب پست‌های عظیم برق در کشور برای تنظیم ولتاژها از بین برود.

به عقیده رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر، با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک، می‌توان حدود 125 هزار شغل را به‌صورت غیرمستقیم در این زمینه ایجاد کرد.

در همین رابطه