رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست آشنایی با بازار عمان در اتاق اردبیل عنوان شد

روابط اقتصادی و تجاری اردبیل و عمان توسعه می‌یابد

نشست آشنایی با بازار عمان در اردبیل برگزار شد.

24 مهر 1396
کد خبر : 10571
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با هدف توسعه روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری بین اردبیل و عمان با حضور هیات اقتصادی از این کشور، نشست آشنایی با بازار عمان برگزار شد.

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل در این نشست گفت: سعی داریم به تقویت روابط تجاری استان اردبیل در صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس به‌ویژه کشور عمان کمک کرده و بستر ارتباطات خوب و سازنده میان دو طرف را فراهم کنیم.

ارژنگ عزیزی با یادآوری اینکه چشم‌انداز روابط کشورمان با عمان نویدبخش آینده‌ای خوب است، تصریح کرد: قطعاً این تعاملات و رفت‌وآمدها کمک خواهد کرد تا ما بتوانیم به آینده چنین روابطی امیدوار باشیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها برای برقراری ارتباط هر چه بیشتر تجار اردبیلی با عمان انجام می‌شود همچنین با توجه به برقراری 5 تا 6 پرواز در هفته از عمان به استان فارس و بالعکس تلاش می‌کنیم پروازی را نیز از اردبیل به مقصد شیراز و عمان و بالعکس راه‌اندازی کنیم تا حداقل در طول هفته یک‌بار تجار ما بتوانند از این بستر برای صادرات محصولات متنوع خود استفاده کنند.

هیات تجاری اردبیل بهمن‌ماه به عمان اعزام می‌شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل نیز در این نشست گفت: بهمن‌ماه امسال یک هیات تجاری و بازرگانی از اردبیل به مسقط پایتخت عمان اعزام می‌شود.

بهروز پورسلیمان افزود: ما امروز جلسه خوبی را با فعالان اقتصادی کشور عمان به‌عنوان یک کشور عربی دوست و همسایه برگزار کردیم تا از نزدیک تعاملات و ارتباطات دو جانبه را مورد ارزیابی و محک قرار دهیم.

پورسلیمان به زمینه همکاری‌های مشترک در ابعاد اقتصادی، تجاری، گردشگری، حمل‌ونقل و کشاورزی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اولویت اتاق اردبیل توسعه مناسبات با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای عربی و حاشیه خلیج‌فارس است ما در این جلسه با دعوت از سندیکاها، انجمن‌های صادرات و تشکل‌های مرتبط سعی داریم تا با شناخت از بازار کشور عمان بستر یک همکاری مشترک و متقابل را فراهم آوریم.

نائب رئیس اتاق اردبیل چشم‌انداز این روابط را امیدبخش و افزایش تعاملات را جدی در بهبود روابط و توانمندی‌ها اعلام کرد و افزود: در کنار حضور هیات‌های تجاری و بازرگانی عمان که در ماه‌های آینده شاهد حضور آن‌ها در اردبیل خواهیم بود ما نیز پیشنهاد کردیم تا در بهمن‌ماه یک هیات تجاری، بازرگانی و اقتصادی را از استان اردبیل به عمان اعزام کنیم.

پورسلیمان از راه‌اندازی دفتر تجاری اردبیل در مسقط خبر داد و گفت: شرکت در نمایشگاه‌های کشور هدف، عرضه محصولات متنوع استان در این نمایشگاه و همچنین تبادل هیات‌های دوجانبه به‌یقین دستاوردهای خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

صادرات عسل به کشور عمان را پیگیری می‌کنیم

در این جلسه رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران نیز طی سخنانی گفت: از گذشته دور بین کشور ما و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه عمان ارتباطات خوبی برقرار بود به‌طوری‌که عمانی‌ها بخشی از نیاز خود را از بازار آذربایجان، اردبیل و حتی شهرهایی همچون سراب، مشکین‌شهر و خلخال تأمین می‌کردند.

عبدالرضا بی‌گناه گفت: صادرات عسل به کشور عمان از رویکردهای جدی ماست به‌طوری‌که این صادرات همچنان می‌تواند تقویت پیداکرده تا ما بتوانیم بازار کشورهای همسایه‌ را حفظ کنیم.

وی به اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری دو کشور با محوریت افزایش صادرات اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به برند تولید عسل سبلان در اردبیل ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در این تبادلات دوسویه اقتصادی زمینه صادرات عسل را فراهم کنیم.

روابط تجاری اردبیل- عمان تا پایان سال سرعت می‌گیرد

دبیر کل اتاق اردبیل نیز گفت: تا آخر امسال تلاش می‌کنیم تا روابط اقتصادی، تجاری و بازرگانی اردبیل- عمان با اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری دوجانبه افزایش‌یافته و سرعت گیرد.

حسین وثوقی ایرانی اظهار کرد: ما شاهد حضور هیات اقتصادی ایرانی در کشور عمان در اردبیل با محوریت اتاق بازرگانی هستیم که قطعاً حضور این هیات به تقویت همکاری‌های مشترک ایران و عمان و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل به اعضای این هیات کمک خواهد کرد.

وی به استقبال خوب و شایسته اتاق اردبیل از چنین هیات‌هایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای معرفی قابلیت‌های بی‌نظیر استان در ابعاد متعدد اشاره کرد و بیان داشت: ما در بخش‌های صنعتی، معدنی، خدماتی و ... در استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی را داریم و قطعاً حضور هیات عمانی فضایی را فراهم می‌آورد تا در کنار توسعه صادرات افزایش سرمایه‌گذاری‌ها نیز اتفاق بیفتد.

دبیر کل اتاق اردبیل بیان کرد: ما به‌راحتی می‌توانیم علاوه بر بخش‌های تولیدی، گردشگری، اعزام تورهای توریستی به کشور عمان در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، اعزام نیروی کار به‌ویژه مهندسان رشته معدن و ارائه توانمندی‌های صادراتی با همراهی گمرکات تلاشی همه‌جانبه را انجام دهیم.

وثوقی ایرانی افزود: در این جلسات مقرر شد تا پایان امسال باهدف آشنایی با بازارهای اردبیل و عمان اعزام هیات‌های تجاری در سطح شایسته انجام‌شده و ما بتوانیم از فضای فراهم‌شده در تقویت روابط بهره‌برداری کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه