رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق کاشان عنوان کرد؛

دریافت مالیات چرخه تولید را متوقف نکند

همایش مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی شهرستان کاشان با حضور رئیس‌کل سازمان مالیاتی در اتاق کاشان برگزار شد.

26 مهر 1396
کد خبر : 10598
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی شهرستان کاشان با حضور رئیس‌کل سازمان مالیاتی در اتاق کاشان برگزار شد.

رئیس اتاق کاشان با گلایه از مشکلاتی که در سامانه امور مالیاتی کشور وجود دارد گفت: این سامانه برای‌ فعالان اقتصادی چالش ایجاد کرده است؛ مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور باید سامانه را پایش و مشکلات آن را رفع کنند.

تولایی تصریح کرد: سامانه‌ها باید تسریع‌کننده امور باشند و با این هدف راه‌اندازی شده و ادامه دهند.

او مالیات را حقوق حقه دولت دانست و گفت: شتاب در دریافت مالیات با رکود اقتصادی در کشور هم‌زمان شد و این مسئله مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرد.

تولایی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ مالیات ستانی و پرداخت مالیات تصریح کرد: کشورهایی که درآمد مالیاتی خوبی دارند، تسهیلاتی بهتر و بیشتری به مؤدیانشان ارائه می‌دهند.

رئیس اتاق کاشان افزود: دولت باید به نحوی اقدام کند که هم مالیات پرداخت شود و هم چرخه تولید از جریان نیفتد؛ اگر فقط به فکر دریافت مالیات باشیم، کارخانه‌ها به تعطیلی کشانده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مأموران مالیاتی با جسارت و جرات بیشتری همان‌گونه که بدهی را اعلام می‌کنند، اشتباهات خود را نیز در برگه‌های تشخیص مالیاتی ارائه کنند تا حقی از صاحبان واحدهای تولیدی صنعتی ضایع نشود.

تولایی تأکید کرد: اگر اشتباهی در محاسبات دفاتر وجود دارد باید اصلاح شود تا نگرانی‌ها رفع شود.

همایش یک‌روزه مسائل و مشکلات مربوط به مالیات با حضور صاحبان صنایع دو شهرستان کاشان آران و بیدگل در اتاق کاشان برگزار شد و برخی از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی این دو شهرستان مسائل خود را در خصوص پرداخت مالیات و ارزش‌افزوده بیان کردند.

موضوعات :
در همین رابطه