رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یزد در نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری ستاد اقتصاد مقاومتی استان

اجرای درست قانون هدفمندی، اقتصاد یزد را متحول می‌کند

در نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد، به تاثیر اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها بر وضعیت اقتصادی کشور پرداخته شد. در این نشست، قمی، رئیس اتاق یزد گفت: اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها اقتصاد استان یزد را متحول می‌کند.

28 مهر 1396
کد خبر : 10627
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به اجرای قوانین متعدد در اقتصاد کشور گفت: اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها اقتصاد استان یزد را متحول می‌کند.

محمدرضا قمی در نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد، قانون هدفمندی یارانه‌ها را یکی از قوانین مترقی در مسائل اقتصادی دانست و با اشاره به پیشینه اجرای این قانون از سال ۸۹ ادامه داد: متأسفانه این قانون از بدو اجرا به‌صورت ناصحیح اجرایی شد که اگر اجرای درستی داشت وضعیت اقتصادی نیز بهتر بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به هشدارهای فعالان اقتصادی در مورد اجرای این قانون عنوان کرد: از همان ابتدا که اجرای این قانون در مرحله بررسی قرار داشت و هنوز اجرای آن کلید نخورده بود، اتاق بازرگانی ایران و تشکل‌های بخش خصوصی هشدارهایی در این زمینه دادند.

قمی تصریح کرد: تشکل‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با همراهی و همکاری اهل علم، نشست‌های علمی برگزار کرده و نسبت به فواید اجرای این قانون مطالبی را ابراز داشته و اظهار نگرانی کردند که این قانون به چه شکل اجرا خواهد شد.

او با انتقاد از اجرای ناقص و نادرست چنین قانونی در سطح اقتصاد کشور اظهار کرد: اگر این قانون به‌موقع و درست اجرا شود، در رشد اقتصاد تأثیر بسزایی خواهد داشت.

قمی با اشاره به نیاز کشور به رشد اقتصادی و پیش‌بینی این موضوع در قانون برنامه ششم گفت: رشد اقتصادی به دو طریق افزایش نهاده‌ها و بهره‌وری صحیح از نهاده‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با ابراز تأسف از اینکه در مورد افزایش نهاده‌ها، منابع محدود است، اضافه کرد: اما این محدودیت نمی‌تواند درمجموع رفاه اجتماعی را به همراه داشته باشد لذا بهره‌وری فقط از طریق بهره‌وری صحیح از نهاده‌های موجود امکان‌پذیر می‌شود.

وی با اشاره به وظایف تعریف‌شده برای این کارگروه همچنین لزوم تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، پیشنهاد کرد: در این کارگروه به شکلی روی موضوعات خاص بررسی‌های کارشناسی صورت گیرد و رهنمودهای به جامعه ارائه شود که با فرهنگ‌سازی، به نحو شایسته‌ای از بهره‌وری به نفع افزایش رفاه جامعه استفاده شود.

 

موضوعات :
در همین رابطه