رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

در سمپوزیوم «جوانان و ثروت آفرینی» اتاق اصفهان مطرح شد

شعار اتاق برای همه، محور فعالیت‌های اتاق اصفهان

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی جوانان و ثروت آفرینی با شعار «طوفان استارت‌آپ‌ها جهش به سوی آینده» به مدت سه روز با حضور ماریو دوتسنکو، نماینده سازمان ملل در ایران در اتاق اصفهان برگزار شد.

30 مهر 1396
کد خبر : 10659
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی جوانان و ثروت آفرینی با شعار «طوفان استارت‌آپ‌ها جهش به سوی آینده» به مدت سه روز با حضور ماریو دوتسنکو، نماینده سازمان ملل در ایران در اتاق اصفهان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این رویداد گفت: «شعار اتاق برای همه و همه برای نجات اقتصاد ایران» در طول سه سال گذشته  محور فعالیت‌های اتاق اصفهان بوده و زمینه حضور اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و بانوان را در اتاق فراهم کرده است.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی به راه‌اندازی مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان (SPX) در اتاق اصفهان اشاره کرد و گفت: اتاق اصفهان با هزینه سنگین این مرکز را باهدف توسعه کسب‌وکار شرکت‌های پیمانکاری و تولیدکننده قطعات در استان اصفهان راه‌اندازی کرد.

سهل‌آبادی به حضور جوانان خلاق و ایده پرداز اصفهانی در نمایشگاه جیتکس دوبی 2017 اشاره کرد و گفت: استارت آپ‌های اصفهان توانستند حضور فعال در نمایشگاه داشته باشند و سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب کنند. برگزاری رویدادهای کارآفرینی ازجمله استارت‌آپ می‌تواند انگیزه جوانان را برای فعالیت‌های اقتصادی دوچندان کند.

نماینده سازمان ملل در ایران در این سمپوزیوم گفت: نخستین مجمع سفیران جوان در سال 2013 در سازمان ملل متحد برگزار و تأکید شد جوانان سفیران جامعه مدنی هستند.

ماریا دوتسنکو تعریف جوان از منظر سازمان ملل متحد را افرادی دانست که بین سن 15 تا 24 ساله‌اند و افزود: نماینده جوانان به‌عنوان مشاور به مجمع عمومی سازمان ملل متحد معرفی می‌شوند و می‌توانند دیدگاه‌ها و نظرات جوانان کشورهای دیگر را در موضوعات مختلف به مجمع ارائه کنند.

دوتسنکو با بیان اینکه بیش از 8/1 میلیارد نفر جمعیت جهان را جوانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: بین سال‌های 2015 تا 2030 جمعیت جوان جهان افزایش چشمگیر خواهد داشت و این تعداد با چالش‌های متعدد روبرو خواهند شد. 87 درصد این جمعیت در کشورهای در حال رشد قرار دارند و برای دسترسی به صلح، خدمات بهداشتی، آموزشی و اشتغال با چالش‌هایی روبروهستنند.

وی ریشه‌کنی فقر، جلوگیری از بیماری، مبارزه با تغییرات اقلیمی و ایجاد صلح جهانی پایدار را از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای حل مسائل جوانان با همکاری کشورها برشمرد و گفت: قطعنامه صلح و امنیت برای جوانان باهدف توجه ویژه کشورها به جوانان تنظیم شد و باید در آن پنج اصل مشارکت، حمایت، پیشگیری، استقرار و ادغام موردتوجه قرار گیرد.

نماینده سازمان ملل با اشاره به اظهارات دبیر کل سازمان متحد مبنی بر انتخاب جوانان به‌عنوان سفیران جامعه مدنی گفت: یکی از دغدغه‌های سازمان ملل مشارکت جوانان در مقامات رسمی کشورهاست. طی سال‌های گذشته با نهادینه شدن این موضوع 17 رهبر جهان از میان جوانان انتخاب شد.

دوتسنکو افزود: برنامه ویژه برای همکاری با جوانان ایرانی با دفتر سازمان ملل متحد تنظیم شد است. توانمندسازی و آموزش جوانان ازجمله محورهای مهم این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: گفت وگو بین جوانان و همراهی با تشکل‌ها و کارگروهی در قالب نهادهای اجتماعی می‌تواند جوانان را در عرصه‌های مختلف موفق و توانمند سازد.

دوتسنکو خواستار همکاری جوانان ایرانی با دفتر سازمان ملل متحد در موضوع کارورزی شش ماهه شد و گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق وبگاه اینترنتی سازمان ملل متحد در این طرح‌ها مشارکت کنند.

 

موضوعات :
در همین رابطه