رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در شورای گفت‌وگو عنوان کرد

قانون مشاغل سخت و زیان‌آور به اصلاحات نیاز دارد

رئیس اتاق سمنان می‌گوید قانون مشاغل سخت و زیان‌آور به اصلاحات نیاز دارد. باید شرایط این گونه مشاغل به گونه‌ای باشد که در مشاغل طبقه‌بندی‌شده با توجه سختی کار، امتیازات ویژه ای برای آنها لحاظ شود.

24 آبان 1396
کد خبر : 11044
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

سی‌امین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با حضور رئیس اتاق و استاندار سمنان در محل اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گفت: این رویداد فرصت خوبی برای معرفی توان ‌بخش خصوصی است. تاکنون 70 شرکت معتبر خارجی آمادگی حضور خود را برای حضور در این همایش بین‌المللی اعلام کرده‌اند.

علی‌اصغر جمعه‌ای ادامه داد: برای اولین بار تشکل‌های اقتصادی دنیا و اتاق‌های مشترک در این همایش حضور دارند و قرار است نشست‌های تخصصی برگزار شود.

جمعه‌ای با اشاره به این که در این نشست مشکلات مشاغل سخت و زیان‌آور موردبحث اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی قرار گرفت، گفت: قانون مشاغل سخت و زیان‌آور به اصلاحات نیاز دارد. باید شرایط این گونه مشاغل به گونه‌ای باشد که در مشاغل طبقه‌بندی‌شده با توجه سختی کار، امتیازات ویژه ای برایشان لحاظ شود.

وی گفت: اجرای درست قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یک الزام ملی است. اگر قانون مذکور به‌درستی اجرا شود عدالت اقتصادی در جامعه نهادینه‌شده و بسیاری از مسائل همانند ورود کالای قاچاق و فرار مالیاتی و دیگر موارد رفع می‌شود.

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: در حال حاضر در استان سمنان ۱۳۹ پروژه دولتی نیمه‌تمام وجود دارد که ۷۶ پروژه آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود. ۷۶ واحد تولیدی در تملک بانک‌هاست که با پیگیری‌های انجام‌شده ۲۲ واحد تولیدی مجدداً به چرخه تولید برگشتند.

محمدرضا خباز درباره افزایش فشارهای مالیاتی به مؤدیان گفت: ضروری است مالیات بر مصرف را عملیاتی کنیم. فرار مالیاتی در جامعه بسیار دیده می‌شود. مسئولان مالیاتی باید کاری کنند تا آن‌هایی که از پرداخت مالیات گریزانند خود برای پرداخت آن پیش‌قدم شوند.

موضوعات :
در همین رابطه