رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران:

هیات کره‌ای بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هیاتی است که به ایران می‌آید

کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران در مورد اهمیت دیدار رئیس‌جمهوری کره جنوبی از ایران گفت: «از نظر من این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هیات تجاری است که به ایران می‌‌آید.»

12 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1110
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران در مورد اهمیت دیدار رئیس‌جمهوری کره جنوبی از ایران گفت: «از نظر من این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هیات تجاری است که به ایران می‌‌آید.»

کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق کرمانشاه

«دیداری استثنائی که قرار است در آن قراردادها و اسنادی به ارزش چندین میلیون دلار به امضا برسد» این توصیف وال‌استریت‌ژورنال از دیدار امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت) پارک گئون‌های رئیس‌جمهوری کره جنوبی از ایران است. از نخستین باری که ایران و کره جنوبی در سال 1962 روابط دیپلماتیک خود را برقرار کردند تا کنون، گئون‌های نخستین رئیس‌جمهوری خواهد بود که از کره جنوبی به ایران سفر می‌کند تا به این ترتیب «پایه‌ای» برای همکاری‌های گسترده این دو کشور بگذارد. کره جنوبی جزو شرکای تجاری اصلی ایران بوده و به همین خاطر این دیدار از اهمیت ویژه‌ای برای مقامات برخوردار است.

کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این باره در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار کرد: «واقعیت این است که کره جنوبی یکی از اهداف تجاری ماست. با توجه به افقی که در سطح مناسبات تجاری پیش روی ما قرار دارد و با در نظر گرفتن چالش‌هایی که هنوز با امریکا داریم، ناگزیر باید روی کشورهای آسیایی و اروپایی حساب ویژه‌ای باز کنیم.» او ادامه داد: «در میان کشورهای آسیایی، کره جنوبی بعد از ژاپن برای ما از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.»

او با اشاره به اینکه چندی پیش نیز هیات‌هایی از کره جنوبی به ایران آمده‌بودند، اظهار کرد: «کره جنوبی در زمینه آی‌تی و تولیدات دانش‌بنیان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و خیلی خوب روی این مسائل کار کرده‌است. ایران نیز در این زمینه می‌تواند استفاده‌های خوبی از این کشور ببرد و ارتباط خوبی از این طریق برقرار خواهد شد.» او اضافه کرد: «علاوه بر آن بسیاری از کالاهای کره جنوبی در ایران مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.»

رابطه ایران و کره جنوبی به مباحث تکنولوژی محدود نیست. کاشفی در این باره گفت: «کره جنوبی جزو کشورهایی است که در زمینه نفت و پتروشیمی هم می‌تواند در ایران فعالیت‌های مثمر ثمری داشته باشد.» او همچنین در مورد محور اسنادی که قرار است در طول این سفر به امضا برسد گفت: «اسنادی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و نفت آمده شده که در حین سفر رئیس‌جمهوری کره جنوبی امضا خواهد شد.»

بر اساس گفته‌های این عضو هیات رئیسه اتاق ایران، هیاتی که از کره جنوبی به ایران سفر خواهد کرد برای همکاری در بخش‌های صنعت، نفت و پتروشیمی ملاقات‌هایی را خواهد داشت. علاوه بر آن عده‌ای از فعالان در بخش تکنولوژی‌های ساختمانی نیز در این هیات حضور خواهند داشت.

کاشفی در مورد اهمیت دیدار رئیس‌جمهوری کره جنوبی از ایران گفت: «از نظر من این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هیات تجاری است که به ایران می‌‌آید.» او ادامه داد: «می‌توان گفت بعد از ایتالیایی‌ها، هیات تجاری کره جنوبی برای ایران به ویژه در بخش خصوصی اهمیت بسیاری خواهد داشت. البته ما تلاش می‌کنیم با ژاپنی‌ها نیز ارتباط خوبی را برقرار کنیم چرا که آن‌ها در بحث تکنولوژی‌های کمک‌های بسیاری را به ایران خواهند کرد.»

طبق گفته این عضو هیات رئیسه اتاق ایران، این سفرها در سطح استان‌ها و به صورت منطقه‌ای نیز انجام خواهد شد. او دراین باره گفت: «اتاق ایران بخشی از این فعالیت‌ها را به اتاق تهران سپرده‌است اما از آنجا که استان‌ها نیز ظرفیت خوبی دارند، برخی از این هیات‌ها با توجه به قابلیت آن‌ها به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شوند.» او در پایان اضافه کرد: «ما به صورت کلی 6منطقه را در نظر گرفته‌ایم که هر کدام 4 تا 5 استان را در بر می‌گیرد و این‌ها می‌توانند هر کدام به صورت جداگانه فعالیت‌های خود را آغاز کنند.»

در همین رابطه