رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق خرمشهر

شرکت‌های توانمند ایرانی در صادرات به قطر پیش‌قدم شوند

هانی فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر می گوید برگزاری نمایشگاه های مشترک و تسهیل در ارتباطات تجاری مواردی است که می تواند باعث تحکیم و پیشرفت روابط تجاری خرمشهر با قطر باشد.

01 آذر 1396
کد خبر : 11136
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر درباره مسیرهای همکاری با قطر گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و تسهیل در ارتباطات تجاری در امور سرمایه‌گذاری فی‌مابین دو کشور از مواردی است که می‌تواند باعث تحکیم و پیشرفت روابط تجاری با قطر شود.

هانی فیصلی از علاقمندی قطری‌ها برای خرید محصولات با کیفیت ایرانی خبر داد و افزود: در دیدار اخیر به مذاکرات و توافقات خوبی با مقامات عالی رتبه قطر رسیدیم. خواستار حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در بخش صادرات به قطر هستیم و امیدواریم تجار حرفه‌ای بتوانند در بخش صادرات به مکانیزم رقابتی با کشور قطر دست یابند.

فیصلی خاطرنشان کرد: از گذشته روابط اقتصادی ایران و قطر از سطح بالایی برخوردار بوده و اکنون نیز بعد از تحریم توسط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین این روابط  به سطح بالاتری ارتقاء یافته که دریچه جدیدی را در تجارت خارجی برای ایران باز کرده است.

رئیس اتاق خرمشهر عنوان کرد: اتاق خرمشهر در این راستا فعال خواهد بود و با اعزام هیات تجاری برای تحکیم روابط تجاری با قطر سفری به آن کشور داشته و همچنین مسئولان قطری نیز گاهی به ایران سفر می کنند.

به سرمایه گذاران ایرانی در قطر شراکت تجاری داده می شود

در جریان سفر اخیر هیات تجاری اتاق خرمشهر به قطر، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی قطر و دبیرکل رجال العمال مجلس قطر از شراکت تجاری با بازرگانان ایرانی در قطر خبر داد و گفت: این جلسه راهی برای افزایش ارتباطات تجاری فی ما بین بازرگانان خرمشهری و قطری است.

محمد بن احمد العبیدلی گفت: چنانچه فعالان اقتصادی و بازرگانان خرمشهری قصد تجارت با کشور قطر را دارند می توانند با تاسیس دفتر و یا شعبه ای در آن کشور فعالیت کنند. بازرگانان با مراجعه به اتاق بازرگانی قطر با توجه به زمینه فعالیت آنان به شریک تجاری یا طرف قرارداد تجاری قطری معرفی می شود.

منطقه آزاد اروند برای بازرگانان تسهیلات بیشتری در نظر بگیرد

نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر خواستار تسهیلات بیشتری از سوی منطقه آزاد اروند برای بازرگانان خرمشهر شد و گفت: فرودگاه بین‌المللی آبادان که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده، فرصت مناسبی است تا بازرگانان بتوانند از طریق یک خط هوایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباطات بازرگانی خود را توسعه دهند. ایجاد یک خط هوایی بین آبادان و کشور قطر از ملزومات مهم تجاری در منطقه است.

سید مصطفی موسوی با اشاره به اهمیت قدیمی ترین بندر تجاری ایران، خرمشهر گفت : بندر خرمشهر ظرفیت های بسیار بالایی به دلیل دسترسی به آب های آزاد دارد. توسعه خط کشتیرانی خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه بندر رویس قطر می تواند در کنار خط هوایی دومین امکان مهم برای استفاده بازرگانان شود.

موسوی با اشاره به مهم بودن منطقه آزاد اروند در کشور گفت : نیاز مبرم احساس میشود که مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند با دعوت از اتاق بازرگانی قطر راه های تجارت آزاد بین دو کشور را برای بازرگانان هموارتر کنند.

وی افزود: سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر به قطر با دستاوردهای عدیده ای همراه بود که به مواردی چون شرکت در نمایشگاه بین المللی مواد غذایی 2017 قطر، امکان سرمایه گذاری در زمینه پرورش آبزیان دریایی، امکان صادرات فنی و مهندسی در زمینه کشت گیاهان گلخانه ای، امکان فعالیت بازرگانان ایرانی در زمینه مواد غذایی به شرط بسته بندی با کیفیت مناسب، بازدید از بازار جدیدالاحداث ایرانیان در بندر رویس می توان اشاره کرد.

موسوی اظهار کرد: اتاق خرمشهر یکی از قدیمی ترین اتاق های ایران به شمار می رود که با دسترسی آسان به آب های آزاد در گذشته توانسته بود در روابط اقتصادی و تجاری جهان حرف اول را بزند. امروز مسئولان این اتاق سعی دارند بعد از سالها از رکودی که در پی جنگ تحمیلی به خرمشهر وارد شده بود خرمشهر و اتاق بازرگانی را به شکوه از دست رفته خود بازگردانند.

در همین رابطه