رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان در نشست توسعه گردشگری استان

بخش دولتی و خصوصی به تدوین استراتژی توسعه گردشگری کرمان کمک کنند

رئیس اتاق کرمان از دعوت از شرکت THR اسپانیا برای کمک به تدوین استراتژی توسعه گردشگری، تعیین بازارهای هدف داخلی و خارجی، ارتقاء مدیریت گردشگران حاضر در کرمان و معرفی برند شهری خبر داد.

08 آذر 1396
کد خبر : 11206
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق کرمان  از دعوت از شرکت THR اسپانیا برای کمک به تدوین استراتژی توسعه گردشگری، تعیین بازارهای هدف داخلی و خارجی، ارتقاء مدیریت گردشگران حاضر در کرمان و معرفی برند شهری خبر داد.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان- عکس: محمد علیمهدی

نشست بررسی شرایط توسعه گردشگری کرمان با حضور جمعی از مدیران دولتی استان و مدیرعامل شرکت THR اسپانیا در محل اتاق کرمان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در این نشست گفت: بر اساس مصوبه شورای گفت وگوی استان، سال 1400 سال توجه به گردشگری کرمان در نظر گرفته شده که تا زمان رسیدن به این سال باید تغییرات محسوسی در توسعه گردشگری اتفاق بیفتد.

سیدمهدی طبیب زاده با بیان اینکه تخصص شرکت اسپانیایی THR در حوزه گردشگری است، خاطرنشان کرد: از این شرکت برای کمک به تدوین استراتژی توسعه گردشگری، تعیین بازارهای هدف داخلی و خارجی، ارتقاء مدیریت گردشگران حاضر در کرمان و معرفی برند شهری دعوت به همکاری شده است.

طبیب زاده با تاکید بر اینکه استان کرمان جاذبه ها و توانمندی های گردشگری بسیاری از جمله پنج اثر ثبت جهانی دارد، اظهار کرد: اتاق کرمان با توجه به محدودیت های دستگاههای دولتی در تامین مالی پروژه ها و بنا بر وظیفه اتاق در توسعه بازار و فعالیت های اقتصادی به ویژه گردشگری، این شرکت را برای کمک به توسعه گردشگری انتخاب کرد. برای استفاده از این ظرفیت ها باید همه ذی نغعان دولتی و خصوصی در تدوین استراتژی توسعه گردشگری استان کمک کنند.

وی شرایط کرمان را در ارائه خدمات گردشگری ضعیف و غیرحرفه ای عنوان کرد و گفت: در کنار این شرکت اسپانیایی از دانشگاه گردشگری مدول اتریش با 108 سال سابقه در این حوزه نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم سطح ارائه خدمات در استان را افزایش دهیم.

 طبیب زاده، افزود: در منطقه جنوب کشور سه ضلع مثلث هدف گردشگری گردشگران، استان های اصفهان، شیراز و یزد است که باید این سه ضلعی به چند ضلعی تبدیل شود و کرمان نیز سهم داشته باشد.

با برنامه ریزی لازم تعداد آثار ثبت جهانی کرمان افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت THR اسپانیا در این نشست با بیان اینکه می توان با برنامه ریزی لازم تعداد آثار ثبت جهانی کرمان را افزایش داد، گفت: در کرمان باید محصولات گردشگری و تجربیات متفاوتی از سایر اماکن گردشگری ایران به گردشگران ارائه داد تا آنچه مدنظر است اتفاق بیفتد. ما پس از شناخت کامل کرمان در این راستا برنامه ریزی خواهیم کرد.

 کریستف دبراین خاطرنشان کرد: پس از تدوین طرح توسعه گردشگری کرمان لیستی از پروژه ها برای مناطق مختلف استان تهیه می شود که با کمک بخش خصوصی و دولتی اجرا و به توسعه پایدار و اشتغالزایی منجر می شود. این طرح در استان کرمان در راستای سیاست های کلی ایران تعریف می شود زیرا کرمان نیز از تمرکز ایران بر روی گردشگری فرهنگی و طبیعی جدا نیست.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست از رویکرد اتاق کرمان برای توجه به گردشگری استان و تعامل با دستگاههای دولتی قدردانی کرد و گفت: به نظر می رسد این شرکت اسپانیایی مطالعات خوبی در حوزه گردشگری استان کرمان داشته است. البته این موضوع باید در نظر گرفته شود که کرمان از نظر جاذبه های گردشگری، ایران کوچک محسوب می شود.

محمود وفایی افزود: در حال حاضر گردشگری یکی از محورهای توسعه استان است که در این زمینه برنامه هایی مانند طرح آمایش سرزمین و تهیه سند گردشگری در نظر گرفته شده است. امیدواریم این شرکت اسپانیایی بتواند کرمان را برای رسیدن به اهداف گردشگری خود در سال 1400، با سرعت بیشتر و برنامه ریزی بهتر پیش ببرد.

در این نشست مدیرعامل شرکت THR اسپانیا به ارائه گزارشی از طرح ها و فعالیت های این شرکت در کشورهای مختلف پرداخت و به برخی پرسش های حاضران پاسخ گفت. همچنین نشست های دو جانبه و چند جانبه رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان با مدیرعامل شرکت THR برگزار و در نهایت تفاهمنامه همکاری بین این شرکت و اتاق کرمان به امضا رسید.

موضوعات :
در همین رابطه