رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در پی سفر سفیر کره جنوبی به مازندران مطرح شد

ضرورت همکاری‌های استانی بین ایران و کره جنوبی

عبدالله مهاجر، رئیس اتاق ساری می‌گوید: استان مازندران ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، آبزی‌پروری و صنایع کوچک و متوسط دارد در این وضعیت سرمایه‌گذاری مشترک میان کره جنوبی و مازندران می‌تواند به رشد روابط کمک کند.

11 آذر 1396
کد خبر : 11235
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر کره جنوبی به منظور آشنایی با ظرفیت‌های این استان و مهیا کردن زمینه توسعه مناسبات ایران و کره از طریق توانمندی‌های هر استان طی نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران دیدار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری در این دیدار خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری استان برای گسترش روابط بین دو کشور شد و تصریح کرد: این نخستین بار است که سفیر و نماینده‌ای از دولت کره جنوبی در مازندران حضور می‌یابد. ازآنجاکه اقتصاد کره جنوبی جزو پنج اقتصاد برتر دنیاست، می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی استان باشد تا سطح روابط تجاری خود را با این کشور افزایش دهند.

عبدالله مهاجر خواستار توسعه سطح روابط استان‌ها و شهرهای دو کشور به صورت مستقیم با یکدیگر شد و گفت: استان مازندران ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، آبزی‌پروری و صنایع کوچک و متوسط دارد در این وضعیت سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند به رشد روابط کمک کند.

مهاجر اولویت نخست استان را بخش کشاورزی دانست و افزود: در حوزه آبزی‌پروری و صنایع کوچک نیز ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد. استان مازندران برای همکاری اقتصادی با کره جنوبی آمادگی داشته و می‌تواند این همکاری‌ها را در قالب سرمایه‌گذاری تعریف کند.

وی سطح ارتباط تجاری ایران با کره را با روابط سیاسی بین دو کشور ناهمگن خواند و تأکید کرد: سال گذشته میزان تجارت خارجی بین دو کشور تنها سه میلیارد دلار بود که آن‌هم به محصولات نفتی منوط می‌شد. در زمینه تجارت غیرنفتی موفق عمل نکردیم.

رئیس اتاق مازندران تحریم علیه ایران را آسیب جدی به اقتصاد کشور دانست و افزود: تحریم مهم‌ترین مانع در تجارت ایران بود که خوشبختانه برطرف شده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کره جنوبی با توجه به موقعیت خوب پیش آمده از ظرفیت گردشگری و صنعتی مازندران استفاده کرده و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را موردتوجه قرار دهد.

کیم سئونگ هو، سفیر کره جنوبی در این دیدار با اشاره به فاصله فرهنگی بین دو کشور، تأکید کرد: سفارت کره در تهران تلاش می‌کند سطح مناسبات دو کشور را گسترش دهد. هرچند دراین بین به دلیل تفاوت‌های فرهنگی بین دو کشور، این کار کمی با دشواری همراه است.

وی ادامه داد: هدف ما ایجاد روابط نزدیک‌تر و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه با ایران است. برای تحقق این هدف می‌توان از اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی بین دو کشور استفاده کنیم. در این وادی اقدام برای آشنایی بیشتر از توانمندی‌های یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

موضوعات :
در همین رابطه