رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق ایران مطرح شد

ایران و فرانسه به دنبال تقویت همکاری در صنعت دام

کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست اخیر خود میزبان هیاتی از فرانسه در حوزه تولید و صادرات دام بود.

14 آذر 1396
کد خبر : 11280
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات فرانسوی در حوزه تولید و صادرات دام طی سفر به ایران با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران دیدار کردند.

فرهاد آگاهی نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در خصوص حضور این هیات در ایران گفت: از آنجایی که استفاده از گوشت‌های یخی توسط خانواده‌های ایرانی چندان مورد استقبال قرار نگرفته، به دنبال آن هستیم که زمینه واردات گوشت گرم یا دام زنده به ایران را هموارتر کنیم.

بر اساس اظهارات وی فرانسه از بزرگ‌ترین صادرکنندگان فراورده‌های دامی، گوشت گرم و دام زنده به شمار می‌آید، بنابراین معتقدیم که گسترش روابط دو کشور در این حوزه می‌تواند به نفع دو طرف باشد. از طرفی بازار ایران به دلیل گستردگی، جذابیت قابل‌توجهی برای کشورهای مختلف دارد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: این هیات فرانسوی به ایران آمده تا از نزدیک با ظرفیت‌های ایران آشنا شود.

در ادامه رومن کراول، رایزن بازرگانی سفارت فرانسه در ایران تأکید کرد: فرانسه به دنبال توسعه صادرات خود در بازارهای مختلف از جمله ایران است. بنابراین با اراده راسخ برای شناخت از صنعت دام ایران به این کشور سفر کردیم.

وی افزود: فرانسه در عرصه تولید و مصرف گوشت گاو حضور دیرینه‌ای دارد و با ذوق و ذائقه ایرانی‌ها در این زمینه آشنا است. باید توجه داشت که بنگاه‌های فرانسوی دانش قابل‌توجهی در این حوزه دارند و محصولات با کیفیتی پرورش می‌دهند.

امانوئل برنارد، رئیس کمیته صادرات انجمن اینتربو فرانسه از این کشور به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات دامی در اروپا یاد کرد و گفت: سال‌هاست که ابعاد مختلف این صنعت را بررسی کرده و نژادهای برتر را انتخاب کرده ایم، آن‌ها را پرورش دادیم و به درکی خوبی از صنعت رسیدیم.

وی تصریح کرد: از مشکلات این صنعت در ایران آگاه هستیم و می‌دانیم که برای مثال در بخش علوفه یا آب‌وهوا مسائلی وجود دارد.

برنارد در رابطه با آنچه در فرانسه برای ارتقای کیفیت تولید انجام می‌شود، گفت: سی سال است که از هیچ‌گونه هورمونی در پرورش دام استفاده نمی‌کنیم. از طرفی با علم ژنتیک توانستیم روش‌های خوبی برای پرورش دام‌های خود پیدا کنیم. امیدواریم که در توسعه مناسبات خود با ایران نیز موفق باشیم.

در این نشست پیشنهاد شد که تفاهم‌نامه مشترکی برای همکاری بین این انجمن فرانسوی و انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی ایران منعقد شود.

 

در همین رابطه