رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در دیدار هیات پارلمانی لهستان با عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان مطرح شد

اصفهان و لهستان می‌توانند در امور بازرگانی و کشاورزی همکاری کنند

عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان می گوید استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور در بخش های کشاورزی،گردشگری و خدماتی می تواند زمینه تعاملات تجاری بین ایران و لهستان را تقویت کند.

20 آذر 1396
کد خبر : 11342
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان با هیات دوستی پارلمانی لهستان و ایران دیدار و  به ارایه دیدگاه و نقطه نظرات خود برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی بین لهستان و استان اصفهان پرداختند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این دیدار گفت: اصفهان و لهستان می توانند روابط نزدیکی در بخش بازرگانی و کشاورزی تعریف کنند.

قاسم علی جباری افزود: استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور در بخش های کشاورزی،گردشگری و خدماتی می تواند زمینه تعاملات تجاری بین ایران و لهستان را تقویت کند.

جباری با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه لهستان طی یک دهه اخیر گفت: لهستان می تواند با ایران بویژه استان اصفهان روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترکی تعریف کند.

وی تصریح کرد: نیروی متخصص جوان و انرژی دو مزیت استان اصفهان در راستای همکاری با لهستان است که منجر به افزایش سطح مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور می شود.

جباری ایران را شاهراه اتصال غرب به شرق آسیا برشمرد و گفت: بازار400 میلیون نفری کشورهای اطراف ایران می تواند نقش مهمی در تقویت روابط تجاری این کشور  با سایر کشورها داشته باشد.

نوربرگ بریسکی، معاون هیات دوستی پارلمانی لهستان  و ایران در این دیدار گفت: اصفهان یک جایگاه خاصی در لهستان دارد زیرا این شهر در جنگ جهانی دوم میزبان لهستانی هایی  بودند که از جنگ به ایران مهاجرت کردند. همچنین اصفهان دارای پتانسیل قابل توجهی در توسعه روابط اقتصادی بین ایران و لهستان است.

وی از خواهرخواندگی اصفهان و کراکوف لهستان طی ماه های آینده خبر داد و گفت: پارلمان لهستان از این خواهرخواندگی حمایت می کند.

موضوعات :
در همین رابطه