رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

طی مراسمی با حضور خیرین بخش خصوصی

دو مدرسه پویش «ایران من» در روستاهای استان سمنان افتتاح شد

دو مدرسه دیگر از مدارس پویش مدرسه‌سازی «ایران من» به همت کارآفرینان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی طی مراسمی در روستاهای احمدآباد بیارجمند شهرستان شاهرود و حق‌الخواجه شهرستان میامی استان سمنان افتتاح شد.

26 آذر 1396
کد خبر : 11415
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دو مدرسه دیگر از مدارس پویش مدرسه‌سازی «ایران من» به همت کارآفرینان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی طی مراسمی در روستاهای احمدآباد بیارجمند شهرستان شاهرود و حق‌الخواجه شهرستان میامی استان سمنان افتتاح شد.

پدرام سلطانی در آیین افتتاح مدرسه 3 کلاسه ایران من در احمدآباد بیارجمند در توضیح فعالیت‌های کارآفرینان بخش خصوصی در حوزه آموزش گفت: با ارزش‌ترین فعالیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش است و هدف فعالان اقتصادی‌ که از ابتدا پویش ایران من را در مدرسه‌سازی یاری کرده‌اند، سرمایه‌گذاری برای نسل آینده کشور بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: قفل توسعه با رفع فقر فرهنگی و آموزشی از کشور به ویژه در مناطق محروم گشوده خواهد شد.

مؤسس پویش ایران من به ضعف‌های سیستم آموزشی اشاره کرد و گفت: کشور از نوعی شکاف در حوزه آموزش رنج می‌برد و با وجود تلاش‌های دولت در این زمینه، موانعی همچون وسعت کشور و عمق محرومیت برخی مناطق، فاصله ما را با نقطه مطلوب طولانی کرده است؛ بنابراین همراهی بخش خصوصی در حوزه عدالت آموزشی ضروری است.

سلطانی گفت: فرزندان ایران در همه جای کشور از هر قوم و مذهب در یک ویژگی مشترک هستند و آن ایرانی بودن است، پس ما نام همه مدارس را ایران من گذاشته‌ایم تا بتوانیم بیشتر روی اشتراکاتمان با یکدیگر سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز طی سخنانی در این نشست گفت: مدرسه‌ای که در بخش بیارجمند به بهره‌برداری رسیده از نظر کلیه امکانات با مدارسی که در مرکز استان سمنان ساخته شده‌اند یکسان است و از این جهت عدالت آموزشی به معنای واقعی روی داده است.

ابوالفضل دریانی ضمن تأکید بر همخوانی معماری مدرسه ایران من 79 با اقلیم منطقه گفت: در این مدرسه برای نخستین بار تجربه استفاده از کاهگل صنعتی را داشتیم که باعث شده معماری مدرسه با معماری کلیه ساختمان‌های روستا هماهنگی داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از حامیان پویش ایران من و موسسه خیریه مهر گیتی، به اعتبارات 540میلیون تومانی هزینه شده برای این مدرسه اشاره و ابراز امیدواری کرد: این مدرسه با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیارجمند به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

«پویش ایران من» ساخت 100 مدرسه در 18 استان محروم و کمترتوسعه یافته کشور را در دستور کار دارد که تاکنون بیش از 30 مدرسه به بهره‌برداری رسیده است.

 

گزارش تصویری در این لینک

در همین رابطه