رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در دیدار رئیس اتاق سمنان و سفیر ازبکستان مطرح شد

سمنان آماده‌ پذیرش سرمایه‌گذاران ازبکستان

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان خبر داد در حال حاضر کالاهایی شامل کائولن، باریت، روی و اکسید روی به ازبکستان صادر می شود.

09 دی 1396
کد خبر : 11602
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک سفیر کشور ازبکستان و رئیس اتاق سمنان با پیشنهاد گسترش همکاری‌های اقتصادی و مراودات تجاری، در محل سفارت این کشور برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان  در این دیدار همکاری دوجانبه ایران و ازبکستان را مهم خواند و گفت: در سنوات قبل فعالان اقتصادی استان سمنان دومین نمایشگاه توانمندی‌های استان را در پایتخت این کشور برگزار کرد به ‌طوری‌که تاکنون این مراودات تجاری ادامه پیداکرده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای  از صادرات مستمر کالاهای استان سمنان به ازبکستان خبر داد و تصریح کرد: صادرات کالاها شامل کائولن، باریت، روی و اکسید روی به ازبکستان جریان دارد.

جمعه ای از پذیرش سرمایه‌گذاری استقبال کرد و افزود: در حال حاضر فعالان اقتصادی استان در ایجاد کارگاه‌های صنعتی در کشور ازبکستان مشارکت دارند. به سفیر ازبکستان در ایران پیشنهاد می کنیم تا با قبول همکاری طرفین مراودات تجاری دو کشور گسترش یابد.

بهار عبدالله اف، سفیر ازبکستان در ایران از همکاری دوجانبه استقبال و تصریح کرد: ازبکستان آماده همکاری متقابل با اتاق سمنان است. مذاکرات ما با اتاق‌های استانی عملیاتی خواهد بود، چون معتقدیم فعالیت‌ها و مشارکت‌های اقتصادی در توانمندی‌های اتاق‌های بازرگانی استانی نهادینه ‌شده است.

عبدالله اف خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اقتصادی در ازبکستان سرعت گرفته و این کشور پذیرای سرمایه‌گذاران ایرانی است.

سفیر ازبکستان افزود: فعالیت‌های اقتصادی در هفت منطقه آزاد اقتصادی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد. در آینده نزدیک حجم مبادلات دو کشور افزایش خواهد یافت.

فعالان اقتصادی در این نشست از سفیر ازبکستان درخواست کردند تا هر چه زودتر مقدمات پرواز مستقیم تهران و تاشکند را پیگیری و نسبت به ارتباط مالی تلاش‌های لازم فی‌مابین دو کشور صورت گیرد.

قابل‌ذکر است حجم صادرات ایران به ازبکستان طبق آمار رسمی 838. 136 میلیون دلار گزارش‌شده است.

 

موضوعات :
در همین رابطه