رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

پس از ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت

آغاز ثبت سفارش واردات خودرو با تعرفه‌های جدید

روز گذشته اسحاق جهانگیری مصوربه دولت در این زمینه را ابلاغ کرد که نشان از افزایش تعرفه واردات انواع خودرو و تخفیف تعرفه به سرمایه‌گذاران در ایران دارد.

10 دی 1396
کد خبر : 11612
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شش ماه پس از توقف ثبت سفارش واردات خودرو، دستورالعمل جدید دولت در این زمینه نهایی شد تا با ابلاغ آن بار دیگر سامانه ثبت سفارش فعال شود.

دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده بود. روز گذشته اسحاق جهانگیری مصوربه دولت در این زمینه را ابلاغ کرد که نشان از افزایش تعرفه واردات انواع خودرو و تخفیف تعرفه به سرمایه‌گذاران در ایران دارد.

پس از ابلاغ این دستورالعمل، ثبت سفارش واردات خودرو از سر گرفته شده است اما واردکنندگان باید مبالغ جدیدی را برای تعرفه پرداخت کنند که آن را در قیمت تمام شده خودروهای وارداتی لحاظ خواهند کرد.

طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو، خودروهای با حجم موتور تا 1500 سی‌سی که تاکنون تعرفه واردات آنها 40 درصد بوده است از این به بعد مشمول تعرفه 55 درصدی می‌شوند و در مورد خودروهای با حجم موتور 1501 تا 2000 سی‌سی که تعرفه قبلی آن‌ها 40 درصد تعیین شده بود، در ضوابط جدید مشمول تعرفه 75 درصدی شده‌اند. همچنین تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2001 تا 2500 سی‌سی که قبلاً 55 درصد بود، حالا 95 درصد تعیین شده است.

طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار و حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی نیز ممنوع اعلام شده است. همچنین واردکنندگان غیر نمایندگی نیز مشروط به شرایطی اجازه واردات خودرو را یافته‌اند.

به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف شده و در برندهایی همچون بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰ هزار دلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

برندهای دیگری همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

موضوعات :
در همین رابطه