رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز عنوان کرد

حرکت اتاق شیراز به سمت اتاق های نسل چهارم

جمال رازقی می گوید بخش صنعت و کشاورزی جوابگوی اقتصاد استان فارس نیست. تنها راه ایجاد رونق اقتصاد در کشور و استان فارس توجه به حوزه گردشگری است.

18 دی 1396
کد خبر : 11708
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه مشترک هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و کمیسیون گردشگری اتاق شیراز با هدف بررسی مشکلات اقتصادی استان و ضرورت رونق گردشگری در استان در محل اتاق شیراز برگزار شد.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این جلسه گفت: بخش صنعت و کشاورزی جوابگوی اقتصاد استان فارس نیست و تنها راه ایجاد رونق اقتصاد در کشور و استان فارس توجه به حوزه گردشگری است. مسئولان باید راه های توسعه و رونق این صنعت را در کشور هموار کنند.

جمال رازقی افزود: سرمایه های استان فارس در بخش گردشگری از جمله تخت جمشید، سعدیه، حافظیه و باغ ارم در بین مردم داخل و خارج از کشور جایگاه ویِژه ای دارند. متاسفانه ابزار مناسب جهت جذب و ارائه خدمات به گردشگران و بهره گیری از این ظرفیت ها در استان وجود ندارد.

رازقی با بیان اینکه نیاز حوزه گردشگری استان به روز بودن است، اظهار کرد: انتظار ما از کمیسیون گردشگری اتاق شیراز تدوین طرح جامع گردشگری استان، برگزاری استارت آپ ها و انجام کارهای بزرگ در حوزه گردشگری استان است.

وی افزود: حرکت اتاق شیراز طی دو سال اخیر در جهت دانش بنیان کردن فعالیت ها بوده است به طوری که شورای پژوهش این اتاق متشکل از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه اقتصاد بوده و موارد مطرح شده در کمیسیون ها و بخش های دیگر به صورت تخصصی در این شورا بررسی می شود.

رئیس اتاق شیراز با بیان اینکه تلاش ما در اتاق ارائه خدمات در سطح اتاق های بین المللی و نسل چهارم است، ادامه داد: امروز چهره اتاق شیراز علمی است و ما در اتاق شیراز آماده همکاری برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه گردشگری در استان هستیم.

رازقی با توجه به وجود بیش از سه هزار اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشورمان، عنوان کرد: رسالت اتاق بازرگانی تلاش برای رفع موانع کسب و کار از طریق مشاوره با قوای سه گانه درکشور و پیگیری و انجام کار مطالعاتی و ارائه پیشنهادهای مناسب است. لذا از برنامه ها و ایده ها در حوزه های مختلف اقتصادی استان از جمله بخش گردشگری حمایت می کنیم. 

اجرای طرح مثلث طلایی گردشگری در استان

اصغر ظریفکارفرد، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق شیراز در این جلسه گفت: کمیسیون گردشگری اتاق شیراز مورد وثوق همه صنوف و فعالان بخش گردشگری استان است به طوری که امروز این کمیسیون به مکانی برای تجمیع ایده ها و افکار در حوزه گردشگری است. این کمیسیون توانسته با بهره گیری از خرد جمعی طرح های مطلوبی از جمله مثلث طلایی گردشگری را در استان مطرح و اجرا کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز در این جلسه گفت: بخش گردشگری در استان فارس به عنوان پیشران توسعه استان می تواند تا حد قابل قبولی بخش اقتصاد به ویژه اشتغال و درآمدزایی استان را رونق بخشد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

محمدصادق حمیدیان بیان کرد: فارس با ثبت بیش از سه هزار اثر در فهرست آثار ملی و چهار اثر در فهرست آثار جهانی یکی از استان های منحصربه فرد در بخش گردشگری است و جایگاه خوبی بین مردم داخل و خارج از کشور دارد.

حمیدیان اظهار کرد: امروز تهدیدهایی از جمله وجود مهمانسراهای دستگاه های اجرایی، رستوران ها و تولید غذای بانک ها و ادارات، بخش گردشگری کشور و استان فارس را تهدید می کند. همچنین برخی اقدامات در بخش هایی دیگر بر قیمت تمام شده بخش گردشگری تاثیرگذار است لذا باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا این بخش بتواند رشد و در جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی فعال شود.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی باید مشکلات حوزه گردشگری را به صورت کارشناسی بررسی و از ظرفیت های قانونی برای رفع آنها استفاده کند. اتاق شیراز تلاش می کند با بهره گیری از ظرفیت هایی از جمله شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و کمیسیون ماده 12 در جهت رفع مشکلات این بخش اقدام موثری انجام دهد.

نائب رئیس اتاق شیراز تصریح کرد: آمارها در استان نشان می دهد علیرغم ظرفیت های مطلوب در بخش های مختلف، سهم ما از تولید ناخالص ملی مناسب نیست. این امر نشان می دهد بازنگری در بخش های مختلف اقتصاد استان ضروری است.

موضوعات :
در همین رابطه