رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت وگوی استان خراسان شمالی مطرح شد

ضرورت کاهش تعداد مجوزهای لازم در روند کسب‌وکار

استاندار خراسان شمالی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بجنورد برگزار شد از دریافت یک مجوز به صورت متوالی و برای یک موضوع مشخص انتقاد کرد و آن را عامل سردرگمی فعالان اقتصادی و کارآفرینان دانست.

20 دی 1396
کد خبر : 11743
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی برگزار شد. در این نشست با اعلام این موضوع که شورای گفت‌وگوی استان در بین کل استان‌های کشور مقام ششم را به خود اختصاص داده است، بر لزوم پیگیری اجرای مصوبات شورا تأکید شد.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در این جلسه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: نباید به‌هیچ‌وجه به صورت متوالی از افراد برای یک مورد خاص، مجوزی که در گذشته گرفته شده، مجدد دریافت کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید بررسی لازم توسط دستگاه‌ها برای کم کردن تعداد مجوزها انجام شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید تعداد مجوزهای موردنیاز را به صورت شفاف اعلام کنند و از طرفی حامی کاهش تعداد این مجوزها باشند تا روند کسب‌وکار بهبود پیدا کند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان در خصوص روند برگزاری مناقصات و مزایده‌ها نیز گفت: در اصل مناسب‌ترین قیمت لزوماً کمترین قیمت نیست. بنابراین مدیران دستگاه‌ها باید در مناقصات اختیار لازم را داشته باشند تا بهترین شخص یا شرکت را برگزینند و بی‌شک باید به دستگاه‌های نظارتی نیز جوابگو باشند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به روند طولانی ثبت اختراعات در کشور اشاره و تمرکز دفتر ثبت اختراعات در تهران را عامل طولانی بودن این روند دانست و تأکید کرد: اضافه کردن تعداد شعبات ثبت اختراع منافاتی با قانون ندارد، البته می‌توان با اصلاح قانون زمینه تأسیس دفاتر ثبت در استان‌ها را نیز فراهم کرد؛ در حال حاضر بر اساس قانون فقط این دفاتر اجازه فعالیت در تهران را دارند.

 فعالیت شورای گفت‌وگو در خراسان شمالی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست از کسب رتبه ششم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در بین استان های کشور خبر داد.

محمد صمدی گفت: با توجه به برگزاری مطلوب جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و همراهی و همکاری مدیران استان و نیز پیگیری مصوبات، شورای استان در بین استان های کشور موفق به کسب رتبه ششم کشوری شد.

صمدی یادآور شد: از ابتدای تشکیل شورای گفت و گو در استان تا کنون ۳۷ جلسه شورا برگزار شده به طوری که ۸ جلسه آن در سال جاری بوده است. در حال حاضر کمیته شورای گفت و گو نیز به منظور طرح مشکلات واحدهای تولیدی در محل اتاق در حال برگزاری است که در صورت نیاز، مشکلات این واحدها در جلسات شورای گفت و گو مطرح می شود و باز هم در صورت نیاز به مصوبه ملی به شورای گفت و گوی مرکز نیز ارجاع داده می شود تا در صورت امکان به صورت مصوبه در آید.

موضوعات :
در همین رابطه