رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس امور بین الملل موسیاد ترکیه در سفر به خراسان شمالی عنوان کرد

همکاری بخش تعاون ایران با انجمن موسیاد ترکیه

رئیس کمیسیون تجارت خارجی و امور بین الملل موسیاد ترکیه از ایران به عنوان کشوری یاد کرد که می تواند شریک مهمی برای انجمن موسیاد و ترکیه باشد.

25 دی 1396
کد خبر : 11809
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون تجارت خارجی و امور بین الملل موسیاد ترکیه به استان خراسان شمالی سفر کرد و هیات تجاری و سرمایه گذاری ترکیه با فعالان اقتصادی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس کمیسیون تجارت خارجی و امور بین الملل موسیاد ترکیه در این نشست گفت: انجمن موسیاد به عنوان دو گروه بزرگ اقتصادی ترکیه است. انجمن مستقل صنایع صنعتی و بازرگانان ترکیه معروف به موسیاد در سال ۱۹۹۰ توسط افرادی سرشناس در ترکیه تاسیس شد که در حال حاضر این انجمن جزو دو گروه بزرگ اقتصادی ترکیه است.

محمت گوورچین تصریح کرد: این انجمن هم اکنون بیش از 11 هزار عضو صنعتی و هلدینگ داشته و دارای ۵۰ هزار شرکت تجاری و ۱۸۱ دفتر ارتباطی در ۶۸ کشور دنیا،  نمایندگی تقریبا 60 هزار کسب و کار و تقریبا 1.6 میلیون نفر است.

گوورچین با اشاره به همکاری دیرینه دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه، اظهار کرد: کشور ایران می تواند شریک مهمی برای انجمن موسیاد و ترکیه باشد. در حال حاضر 20 سال است که تفاهم نامه های بسیاری در حوزه های مختلف صنعت و معدن با ایران دارد و با بخش تعاونی این کشور نیز وارد میدان همکاری شده است.

عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون تجارت خارجی و امور بین الملل موسیاد هدف از سفر به خراسان شمالی را برقراری روابط با این استان و شناسایی توانمندی های موجود در این استان اعلام و ابراز امیدواری کرد: انجام این سفر منجر به انعقاد تفاهم نامه در زمینه های مختلف شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخش های مختلفی از جمله معدن داریم که بسیار سنتی و قدیمی هستند، خاطرنشان کرد: بر این اساس قصد داریم بیشتر بر روی بخش های مختلف و تکنولوژی های جدید تمرکز داشته باشیم. این تمرکز به ویژه در حوزه صنعتی که می تواند باعث ایجاد انقلاب صنعتی شود بیشتر خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه