رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

دفتر نمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق بندرعباس افتتاح شد

دفتر نمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار طی مراسمی در اتاق بندرعباس با حضور مدیرعامل و عضو هیات مدیره ابرار، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بندرعباس و مدیران کل آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افتتاح شد.

27 دی 1396
کد خبر : 11845
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دفتر نمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار طی مراسمی در اتاق بندرعباس با حضور مدیرعامل و عضو هیات مدیره ابرار، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بندرعباس و مدیران کل آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افتتاح شد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در این مراسم با اشاره به پیشتازی فعالان اقتصادی در کارهای خیر و عام المنفعه، در تشریح اهداف این نهاد نیکوکاری گفت: ابرار سازمانی غیردولتی، غیر انتفاعی، غیر سیاسی و مردم‌نهاد است که با هدف فرهنگ سازی، هم افزایی و زمینه­سازی جهت مشارکت عملی فعالان اقتصادی در ایفای مسئولیت اجتماعی در سال 1388 آغاز به فعالیت نمود.

علی اصغر خامنوی آموزش و توانمندسازی را راهبردهای مورد تأکید ابرار دانست و افزود: بر این مبنا، توسعه پایدار با تأکید بر کارآفرینی در روستاها، حمایت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان مستعد و مشارکت در ایجاد، تکمیل، بهسازی و تجهیز مراکز  فرهنگی و آموزشی به ویژه در مناطق توسعه نیافته و کمتربرخوردار کشور، به عنوان برنامه های درازمدت در دستور کار ابرار قرار گرفته اند. 

خامنوی در تشریح فعالیت های ابرار در استان های مختلف کشور گفت: به شکر خدا تاکنون توانسته­ایم 27 نمایندگی ابرار را در اتاق های استانی ایجاد نماییم. نمایندگی بندرعباس، بیست و هشتمین نمایندگی ابرار می باشد. در حال حاضر، فعالیت این نمایندگی ها بر شناسایی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان مستعد نیازمند متمرکز است. ان شالله در نظر داریم با تقویت و توانمندسازی شبکه مددکاری استانی و تعامل با سازمان های دولتی و غیردولتی مرتبط، پس از احصاء و تحلیل مشکلات و مسائل اجتماعی عمده منطقه، طرح هایی را به فراخور نیاز جامعه محلی هر استان تهیه و اجرایی نماییم.

خامنوی از دستگاه‌های موثر استان هرمزگان خواست تا با همکاری و همراهی، اقشار مورد نیاز را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و گفت: موفقیت طرح ابرار در استان، منوط به همکاری سازمانهای حمایتی مرتبط می باشد. امیدواریم با همکاری و تعامل خوبی که در استان هرمزگان وجود دارد بتوانیم کارنامه موفقی از فعالیت های ابرار به در استان ثبت برسانیم.

محمدامین صباغی زاده، رئیس اتاق بندرعباس، نیز در این مراسم ضمن استقبال از افتتاح نمایندگی ابرار در اتاق بندرعباس اظهار داشت: ضروری است فعالان اقتصادی و مسوولان استانی با همکاری و همت هرچه بیشتر، ابرار را یاری کنند تا بتوانیم افراد نیازمند را شناسایی و در راستای محرومیت‌زدایی گام‌های موثر برداریم.

مدیران کل آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز ضمن استقبال از حضور ابرار در استان، آمادگی کامل خود را جهت مشارکت و همکاری در طرح های ابرار اعلام کردند.

در پایان این نشست مقرر شد یکی از شهرستان های محروم استان هرمزگان، به عنوان پایلوت طرح توسعه پایدار روستایی ابرار انتخاب و معرفی شود.

در همین رابطه