رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق خرمشهر در دیدار با روسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع بصره

خرمشهر پذیرای سرمایه‌گذاران عراقی است

فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر می گوید اتاق خرمشهر همواره از کلیه فعالان اقتصادی به ویژه در استان همجوار بصره جهت سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی استقبال می کند.

02 بهمن 1396
کد خبر : 11911
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق های بازرگانی و صنایع بصره در قالب دو هیئت تجاری با سرپرستی ماجد رشک عبدالله رئیس اتاق صنایع بصره و حسن حمادی رئیس اتاق بازرگانی بصره با هدف توسعه روابط اقتصادی و تجاری به خرمشهر سفر کرده و  نشست های مشترکی با طرف ایرانی خود برگزار کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در این دیدار ضمن اعلام توسعه روابط اقتصادی و تجاری خوزستان و بصره به عنوان هدف اصلی دعوت این دو هیات، افزود: اتاق خرمشهر در مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و عراق گام برخواهد داشت.

هانی فیصلی افزود: امیدواریم توسعه روابط اقتصادی سبب توسعه و رونق روابط اجتماعی و فرهنگی میان دو شهر همجوار خرمشهر و بصره شود.

فیصلی تاکید کرد: اتاق خرمشهر همواره از کلیه فعالان اقتصادی بالاخص در استان همجوار بصره جهت سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی با ایجاد و گسترش بستر لازم استقبال می کند.

وی ضمن اشاره به استقرار خرمشهر در منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به پتانسیل ها و امتیازات ویژه و خاص منطقه آزاد اروند، امکان بهره برداری برای بخش وسیعی از سرمایه گذاران با تسهیلات خاص فراهم است و ورود سرمایه گذاران بصره در این منطقه ضروری است.

رئیس اتاق خرمشهر با اشاره به حذف روادید اتباع کشورهای خارجی جهت ورود به منطقه آزاد اروند و فرصت های مناسب بوجود آمده از طریق آن بیان کرد: با حذف روادید ورود به منطقه آزاد اروند و تردد راحت تر اتباع کشورهای دیگر به خرمشهر، فرصت توسعه سرمایه گذاری مشترک بیش از پیش فراهم شده است.

وی ادامه داد: در سفر هفته گذشته اتاق خرمشهر به بصره و دیدار با مسئولین بصره به نقاط مشترکی رسیده که منجر به تنظیم و امضای تفاهم نامه های مشترکی شده است که نتیجه آن توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی این دو شهر خواهد بود.
فیصلی خاطر نشان کرد: از مهم ترین نقاط این تفاهم نامه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱_ همکاری مشترک در زمینه برگزاری کنفرانس های مشترک با حضور سرمایه گذاران و صنعتگران دو طرف در راستای معرفی پروژه های مد نظر
۲_ همکاری دو اتاق در زمینه های صنایع و بازرگانی و سرمایه گذاری های مختصر در این دو زمینه
۳_ بسترسازی در جهت بهره گیری فرصت های بازرگانی، صنعتی و سرمایه گذاری در دو کشور و رفع موانع پیش روی آن
۴_ هماهنگی دو طرف در حضور و شرکت در نمایشگاه ها، هیات های مشترک و دره های آموزشی در زمینه های صنعت و بازرگانی و تبادل تجربه های فنی یکدیگر
۵_ همکاری واحد های حقوقی در زمینه نظارت بر قراردادهای بازرگانی و صنعتی اعضا دو طرف
۶_ تشکیل کارگروه مشترک از دو اتاق جهت تهیه و تنظیم کنفرانس ها و همایش های تجاری و صنعتی بین دو طرف

رؤسای دو اتاق بازرگانی و صنایع بصره نیز ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط با اتاق خرمشهر با اشاره به رفع ویزا برای ورود به منطقه آزاد اروند این مورد را گامی مهم در توسعه روابط شهروندان دو کشور دانسته و ابراز امیدواری کردند که با این فرصت ممتاز زمینه فعالیت بیشتر بازرگانان و سرمایه گذاران عراقی در جهت گسترش ارتباطات اقتصادی با فعالان ایرانی فراهم شود.

همچنین ماجد رشک عبدالله و حسن حمادی از آغاز گسترش روابط با اتاق خرمشهر خبر داده و ابراز امیدواری کردند این گونه نشست ها و دیدار ها مستمر و مداوم باشد.

این دو مقام استان بصره امضای تفاهم نامه با اتاق خرمشهر را گامی در اعتبار بخشی به روابط دو طرف دانسته و گفتند: ابن تفاهم نامه روابط دو طرف را مفیدتر خواهد کرد و ما میدانیم با این توافق کمیت روابط اقتصادی و کیفیت تجارت و سرمایه گذاری میان اعضای دو اتاق ارتقا خواهد یافت.

در همین رابطه