رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

سفیر نروژ در اتاق مازندران مطرح  کرد

آمادگی نروژ برای انتقال دانش فنی شیلات و آبزی‌پروری به مازندران

سفیر نروژ در ایران از آمادگی نروژ برای انتقال دانش فنی شیلات و آبزی پروری به مازندران خبر داد.

04 بهمن 1396
کد خبر : 11947
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترکی میان سفیر نروژ در ایران و رئیس اتاق مازندران با مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بنگاه ها و فعالان اقتصادی مازندران در محل این اتاق برگزار شد.

سفیر نروژ در ایران در این نشست با بیان ظرفیت های خوب همکاری تجاری واقتصادی بین دو کشور، افزود: همکاری های بین دو کشور در تحقق تفاهم نامه هایی درآمد زا برای دو طرف منعقد خواهد شد تا دو کشور از این همکاری ها بهره مند شوند.

لارس نوردروم همکاری در حوزه آبزی پروری با مازندران را مثبت ارزیابی کرد وگفت: مازندارن به دلیل موقعیت جغرافیایی خود می تواند در این زمینه با نروژ همکاری های خوبی داشته باشد.

وی به بازدید خود از واحد های پرورش ماهی های خاویاری در مازندران اشاره کرد و افزود: برای انتقال دانش فنی در زمینه صنعت شیلات و آبزی پروری آمادگی لازم برای ورود به عرصه  همکاری با مازندارن داریم.

سفیرنروژ در ایران با اشاره به امضای  قرادادی با شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: در زمینه همکاری های نفت، گاز و کشف ذخایر نفتی در دریای خزر قراردادهایی با شرکت  ملی نفت ایران منعقد کردیم. همچنین در بخش کشتیرانی و بیمه در دریای خزر، شرکت های نروژی می توانند همکاری های خوبی با ایران داشته باشند.

همکاری مازندران و  نروژ در زمینه کشاورزی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در این نشست گفت: مازندران در ۱۲ ظرفیت بخش کشاورزی رتبه اول و دوم کشور را دارد. مازندران با این ظرفیت های خوب در بخش کشاورزی می تواند در بخش های مختلفی با کشور نروژ همکاری داشته باشد.

عبداله مهاجر دارابی به توصیف ظرفیت های اقتصادی نروژ پرداخت و گفت: این کشور یکی از صادرکنندگان نفت است. نروژ با صادرات روزانه سه میلیون بشکه نفت هشتمین کشور صادرکننده این محصول در جهان و بزرگترین صادر کننده در اروپای غربی است.

مهاجر با بیان اینکه درآمد های نفتی این کشور یک چهارم در آمد سرانه نروژ را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: با ظرفیت خوبی که این کشور در حوزه صادرات نفت و گاز دارد ایران می تواند در این زمینه همکاری های خوبی با این کشور داشته باشد.

رئیس اتاق مازندران تاکید کرد: با رویکرد افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی، می توان ظرفیت های خوبی ایجاد کرد. در حوزه آبزی پروی می توانیم همکاری های  مناسبی با نروژ که  عملکرد خوبی در حوزه آبزی پروی وپرورش ماهی های مختلف  دارد، داشته باشیم.

وی خواستار ارتباط تجاری خوب در بخش گردشگری شد و ادامه داد: مازندارن با توجه به اینکه جاذبه های خوبی در حوزه گردشگری در اختیار دارد، می تواند خدمات خوبی را به گردشگران ارائه دهد.

 مهاجر بیان کرد: در چهار  ماهه نخست سال ۹۶ حدود شش میلیون دلار صادرات داشتیم. در زمینه واردات و صادرات نیز می توان فرصت های خوبی ایجاد کرد و سطح ارتباط تجاری  مازندارن و نروژ را افزایش داد.

موضوعات :
در همین رابطه