رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در کمیته بررسی قوانین بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان شمالی مطرح شد

حل مشکلات بیمه‌ای کارفرمایان نیاز به حمایت دارد

در نهمین جلسه کمیته بررسی قوانین مرتبط با حوزه بازرگانی، صنعت ، معدن و کشاورزی خراسان شمالی مشکلات بیمه ای کارفرمایان و مطالبات پیمانکاران با حضور ریاست اتاق بازرگانی بجنورد مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

18 بهمن 1396
کد خبر : 12135
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نهمین جلسه کمیته بررسی قوانین مرتبط با حوزه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان شمالی مشکلات بیمه‌ای کارفرمایان و مطالبات پیمانکاران با حضور ریاست اتاق  بجنورد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد صمدی در این نشست از بیمه به عنوان یکی از مشکلات کارفرمایان و در نتیجه آن کارگران واحدهای تولیدی یاد کرد و گفت: در این راستا در جلسات مختلف از قبیل شورای روسای اتاق ایران، کمک به مسئله بیمه و پرداخت بدهی به بیمه تامین اجتماعی مطرح شده است.

وی حل این مشکلات را نیازمند حمایت بیشتر دانست و اظهارداشت: باتوجه به این که سطح وسیعی از جامعه ما از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند که شاید درآمد کافی نیز برخوردار نباشند باید نسبت به کمک و مساعدت به آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

صمدی ترویج فرهنگ بیمه ای و فرهنگ سازی دراین زمینه را برای داشتن آینده بهتر به ویژه برای کارگران ضروری دانست.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز دراین جلسه به مطالبات بالای سازمان تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد و گفت: اگر دولت بدهی خود را به سازمان به موقع پرداخت نکند به طور حتم سازمان در تامین منابع دچار مشکل خواهد شد.

محمد علی عباس زاده وحید حمایت از تولید را یکی از رسالت های اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست وگفت:هرچه رونق اقتصادی افزایش یابد به طور حتم سازمان می تواند خدمات بهتر و باکیفیت به بیمه شدگان ارائه دهد.

عباس زاده  با بیان این که سازمان تامین اجتماعی مساعدت وهمکاری لازم با دستگاه ها و کارفرمایان بدهکار را در اولویت های اصلی خود قرار داده است، افزود: این درحالی است که طبق ماده ٥٠ قانون تامین اجتماعی ، سازمان می تواند نسبت به توقیف اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی با ارائه خدمات مناسب و با حمایت های همه جانبه از کارفرمایان می تواند آرامش روانی را در حوزه های اقتصاد ایجاد کند.

براساس این گزارش دراین جلسه به بررسی مراتب اعتراض به نحوه اجرای ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب 1393، بررسی مطالبات پیمانکاران مربوط به سال های 94 و 95 از طریق اسناد خزانه اسلامی و یا اوراق مشارکت و بررسی چگونگی یکسان سازی قیمت تمام شده کالاها در کشور جهت حمایت از حقوق مصرف کننده گان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد گردید در جلسات آینده شورای گفتگو مطرح و پیگیری شود.

موضوعات :
در همین رابطه