رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در پی سفر رئیس اتاق ایران و هیات همراه به کرمانشاه انجام شد

امضای تفاهمنامه ساخت مدارس روستایی مناطق زلزله زده غرب کشور

با حضور رئیس اتاق ایران و هیات همراه در کرمانشاه، تفاهمنامه ساخت مدارس روستایی مناطق زلزله زده غرب کشور امضا شد.

18 بهمن 1396
کد خبر : 12159
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در پی سفر رئیس اتاق ایران و هیات همراه به استان کرمانشاه، تفاهمنامه همکاری ساخت مدارس روستایی مناطق زلزله زده غرب کشور امضا شد.

 رئیس اتاق ایران در این جلسه گفت: علاوه بر ساخت 39 مدرسه، 2 هنرستان از سوی اتاق ایران در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته می شود.

غلامحسین شافعی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای تحویل مدارس تا شهریور ماه سال 97 می کنیم و در این راه نیازمند حمایت های مسئولان استان هستیم.

نائب رئیس اتاق ایران نیز در این جلسه بر اهتمام هرچه بیشتر برای رفع مشکلات مردم استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: این استان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه بازرگانی و تجارت دارد و بنابر این نباید نرخ بیکاری در این استان بالا باشد.

کیوان کاشفی رئیس اتاق کرمانشاه نیز ضمن تشریح چگونگی ساخت مدارس در مناطق زلزله زده افزود: در جریان زلزله اتاق های بازرگانی سراسر  کشور بالغ بر ۴.۸ میلیارد تومان به مناطق زلزله زده کمک شده که اتاق های تهران و مشهد سهم به سزایی را داشته اند. 

به گفته کاشفی به ۲۲۲ تاجر آسیب دیده از زلزله نیز تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده است. وی افزود: ارائه تسهیلات به تجار مناطق زلزله زده برای اولین بار است که اتفاق می افتد و قصد داریم با این کار رونقی در بحث تجارت ایجاد کنیم.

در این مراسم مسعود خوانساری گفت: اتاق ایران تلاش می کند سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در این استان سوق دهد.

در ادامه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اظهار داشت: ۱۳۶ مدرسه در جریان زلزله آسیب دیده اند که ۳۹ مدرسه را اتاق ایران تقبل کرده و امروز تفاهم نامه آن منعقد شد.

وی گفت: مدارس فوق تا مهرماه ۹۷ باید به بهره برداری برسد و مراحل ساخت آنها حداقل از ۲۰ فروردین سال آینده شروع می شود.

استاندار کرمانشاه اشاره ای به پتانسیل های استان داشت و افزود: مرزی که زمانی تهدید محسوب می شد امروز به عنوان یک فرصت تلقی می شود.

بازوند بیان داشت: در ۶ ماهه اول سال رشد صادرات استان منفی ۲ درصد بود و علی رغم بسته شدن مرز پرویزخان در ۹ ماهه امسال شاهد رشد ۵ درصدی صادرات بودیم و پیش بینی می شود در ۳ ماهه پایان سال هم رشد خوبی را تجربه کنیم.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه اظهار کرد: براساس این تفاهمنامه قرار است 39 مدرسه با 102 کلاس درس توسط اتاق بازرگانی ایران در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته شود.

نظری با اشاره به ورود خوب خیرین در موضوع ساخت و ساز مدارس در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، افزود: خیرین کشور ساخت 50 مدرسه را در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به عهده گرفتند و یازده مدرسه دیگر نیز توسط پویش "ایران من" و موسسه "نیکوکاران" در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه در انعقاد تفاهمنامه برای ساخت مدارس در مناطق زلزله زده استان تلاش شده تا کمبودهای سرانه فضای آموزشی استان جبران شوند، ابراز امیدواری کرد: این مدارس تا مهر ماه سال آینده آماده بهره برداری شوند.

این تفاهمنامه به امضای رئیس اتاق کرمانشاه، رئیس جامعه نیکوکاری ابرار، رئیس اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، رئیس مجمع خیرین مدرسه سازاستان کرمانشاه و رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان رسید.

در همین رابطه