رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

توتال می‌تواند ۷۰ درصد تجهیزات فاز ۱۱ را از ساخت ایران استفاده کند

رئیس هیات داوری استصناء گفت: هنوز توتال مشخص نکرده در چه بخشی از تجهیزات ایرانی استفاده می‌کند ضمن اینکه قراردادهایی که سفارش داده‌اند محرمانه است.

25 بهمن 1396
کد خبر : 12227
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رضا پدیدار، رئیس هیات داوری استصناء درباره مذاکرات سازندگان داخلی با شرکت توتال اظهار داشت: فعلا توتال شرکت‌های داخلی را ارزیابی می‌کند و تاکنون 80 شرکت سازنده داخلی را ارزیابی کرده است.

وی افزود: این شرکت فرانسوی برخی اما و اگرها را مطرح کرده مثلا گفته باید شرکت‌ها حسابرسی شوند، استاندردها را رعایت کنند و گواهینامه بین المللی بیاورند اما هنوز کار شروع نشده که بگوییم از تجهیزات سازندگان داخلی استفاده کرده یا خیر.

رئیس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: اینکه بگوییم توتال قصد ندارد از تجهیزات سازندگان داخلی استفاده کند، صحت ندارد، این شرکت فعلا در حال بررسی است و هنوز نظر نهایی را اعلام نکرده است.

وی تاکید کرد: تا این لحظه از هیچ مقام مسئولی در توتال و یا شرکت ملی نفت نشنیدیم که توتال شرکت‌های ایرانی را کنار گذاشته و از شرکت‌های خارجی استفاده می کند. 

پدیدار خاطرنشان کرد: ما در بخش 10 گروه کالای استراتژیک، تجهیزات، تجهیزات برقی و شیرآلات توانمند هستیم، بخشی از 10 قلم کالای استراتژیک را خودمان می‌توانیم بسازیم و بطور کلی در پروژه فاز 11 توتال به طور میانگین می‌تواند  70 درصد تجهیزات را از ساخت ایران استفاده کند.

وی یادآور شد: هنوز توتال مشخص نکرده در چه بخشی از تجهیزات ایرانی استفاده می‌کند ضمن اینکه قراردادهایی که سفارش داده‌اند محرمانه است.

رئیس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همچنین بیان کرد: تاکنون انی و کنسرسیوم پرگس نیز برای پروژه های E&P با ما مذاکراتی داشته‌اند.

در همین رابطه