رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

اعضای هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو انتخاب شدند

با برگزاری مجمع عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو، اعضای هیات رئیسه جدید با کسب آرا انتخاب شدند.

28 بهمن 1396
کد خبر : 12274
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مجمع عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با حضور اعضای هیات رئیسه و جمعی از اعضا برای ارائه عملکرد و گزارش مالی سه‌ساله 1392 الی 1395 اتاق اکو و همچنین انتخابات هیات رئیسه برگزار شد.

 سید علینقی سید خاموشی، رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو طی سخنانی ضمن تشریح عملکرد اتاق اکو در حوزه داخلی در دوره 3 ساله 1392 الی 1395 عنوان کرد: توسعه شعب شهرستان، اطلاع‌رسانی به اعضا در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی از طریق سایت اتاق اکو با بیش از 6000 بازدیدکننده در روز، چاپ و توزیع کتب و نشریات تحقیقاتی در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و پتانسیل‌های تجارت درون منطقه‌ای اکو و همچنین صدور معرفی‌نامه‌های دریافت روادید و کمک به حل مشکلات مختلف تجار و بازرگانان فعال در منطقه اکو از جمله اقداماتی است که در این دوره انجام شده است.

وی به استعدادهای منطقه اکو با بازار 450 میلیونی و دسترسی به دوسوم جمعیت جهان در مسیر ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب اشاره کرد و خواستار عزم جدی کشورهای عضو برای ارتقای سهم تجارت درون منطقه‌ای از کل تجارت خارجی این کشورها که رقمی در حدود 7 درصد است، شد.

در ادامه محمدرضا کرباسی، دبیرکل اتاق اکو گزارشی از عملکرد اتاق اکو در حوزه بین‌المللی ارائه کرد. ایجاد زمینه تأسیس کنسرسیوم نفت و گاز انرژی اکو با همکاری وزارت نفت که اولین نشست آن مرداد 95 در تهران و به میزبانی اتاق ایران برگزار شد، مذاکره با بانک توسعه تجارت اکو به منظور ایجاد صندوق گشایش اعتبارات اسنادی برای تجار و بازرگانان فعال در منطقه اکو، تهیه طرح ویزا استیکر با مطالعه میدانی گسترده صورت گرفته در این زمینه، ابتکار عمل اتاق اکو در زمینه فراهم آوردن زیرساخت‌های تأسیس مرکز داوری تجاری اتاق اکو که به‌زودی ایجاد خواهد شد، از جمله موضوعاتی بودند که از سوی کرباسی مطرح شد.

حسین سلیمی، نایب‌رئیس کمیته ایرانی اتاق اکو نیز در این جلسه به ارائه گزارش مالی دوره سه‌ساله اتاق اکو پرداخت و اعلام کرد: طی این مدت قرارداد 60 میلیون دلاری با جمهوری آذربایجان به صورت B.O.T به منظور احداث خط آهن آستارا به جمهوری آذربایجان که ایران را به اروپا متصل می‌کند، منعقد کرده‌ایم.

در ادامه این نشست ترازنامه مالی اتاق اکو به تصویب رسید و انتخابات هیات رئیسه اتاق اکو نیز انجام شد؛ اعضای هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو به شرح زیر است:

1-        غلامحسین شافعی رئیس

2-        احمد اصغری عضو هیات رئیسه

3-        سید حسین سلیمی عضو هیات رئیسه

4-        احمد گرامی عضو هیات رئیسه

5-        سید سلطان حسینی امین عضو هیات رئیسه

6-        علا میرمحمد صادقی عضو هیات رئیسه

7-        حسن شهریاری عضو هیات رئیسه

در همین رابطه