رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پس از بررسی و جمع نظرات کمیسیون‌های تخصصی

شیوه‌نامه داخلی ارزیابی عملکرد کمیسیون‌های اتاق ایران تایید شد

روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران طی نشستی با هیات رئیسه اتاق شیوه‌نامه داخلی ارزیابی عملکرد کمیسیون‌های تخصصی را بررسی و نهایی کردند. قرار است این شیوه‌نامه پس از تصویب توسط هیات رئیسه اتاق ایران اجرایی شود.

29 بهمن 1396
کد خبر : 12284
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در نشست اخیر خود، شیوه‌نامه داخلی ارزیابی عملکرد کمیسیون‌های تخصصی را نهایی کردند و قرار شد این شیوه‌نامه پس از دریافت مصوبه هیات رئیسه اتاق ایران، ابلاغ و اجرایی شود.

پیش از این شیوه‌نامه توسط کمیته ۵ نفره متشکل از افشین کلاهی، فریال مستوفی، بهرام شکوری، رضا پدیدار و فرشید شکرخدایی که روسای ۵ کمیسیون و منتخب روسای کمیسیون‌ها برای بررسی و اعمال‌نظر در خصوص شیوه‌نامه بودند، بررسی شد و در این نشست پس از ارائه گزارشی در مورد تغییراتی که در آن صورت گرفته، شیوه‌نامه مذکور به تصویب رسید.

رویکرد اصلی این شیوه‌نامه کیفی‌تر شدن ارزیابی‌ها و پررنگ‌تر کردن نقش کمیسیون‌ها در روند فعالیت پارلمان بخش خصوصی کشور است.

در ادامه این نشست پیش‌نویس مانیفست اتاق ایران مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مختلف در خصوص مانیفست که قرار است در آخرین نشست هیئت نمایندگان اتاق ایران در سال ۹۶ در قالب بیانیه‌ای، قرائت شود و در اختیار سه قوه قرار گیرد، مقرر شد پس از دریافت نظرات تمام ارکان و زیرمجموعه‌های اتاق ایران، جمع‌بندی نهایی در اختیار اعضا قرار گیرد.

موضوع قربانیان تحریم و دفاع از آنها نیز در این نشست مورد توجه قرار گرفت. روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران بر این باور بودند که پارلمان بخش خصوصی باید برای دفاع از قربانیان تحریم کار ویژه‌ای انجام دهد. در حال حاضر برخی سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات موجب شده، بنگاه‌ها که خود قربانی مشکلات و محدودیت‌های ناشی از تحریم هستند با چالش‌های جدی و جدیدی مواجه شوند. روسای کمیسیون‌ها از هیات رئیسه درخواست کردند برنامه‌ریزی برای دفاع از این واحدها و بنگاه‌های اقتصادی انجام گیرد که مورد استقبال هیات رئیسه قرار گرفت.

در همین رابطه