رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

دبیر کل اتاق بازرگانی و صنعت اکو اعلام کرد

نشست مجمع عمومی و اجلاس کمیته اجرائی اتاق اکو، اسفندماه برگزار می‌شود

شانزدهمین نشست مجمع عمومی و بیست و چهارمین اجلاس کمیته اجرائی اتاق اکو به همراه 7 کمیته تخصصی در مباحث مختلف، از 12 لغایت 14 اسفندماه سال جاری در تهران و به میزبانی اتاق ایران برگزار می‌شود.

30 بهمن 1396
کد خبر : 12315
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دبیر کل اتاق بازرگانی و صنعت اکو اعلام کرد: شانزدهمین نشست مجمع عمومی، بیست و چهارمین اجلاس کمیته اجرائی اتاق اکو به همراه 7 کمیته تخصصی شامل کمیته صنعت و سرمایه‌گذاری، کمیته گردشگری، کمیته داوری، کمیته بانوان کارآفرین، کمیته حمل‌ونقل، کمیته تسهیل تجارت و کمیته فرعی رتبه‌بندی شرکت‌ها از تاریخ 12 لغایت 14 اسفند   سال جاری (96) در تهران و به میزبانی اتاق ایران برگزار می‌شود.

این رویداد با حضور روسا و هیات­هایی از اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو اکو، دبیر کل و  نمایندگان سازمان اکو، موضوعاتی همچون مطالعه مفهومی اتاق بازرگانی اکو در خصوص شرکت‌های کوچک و متوسط (SME’s) در منطقه اکو را در دستور کار دارد.

همچنین بررسی وضعیت برگزاری سومین نمایشگاه تجاری اکو در سال 2017 در پاکستان، بحث و تبادل‌نظر پیرامون اصلاحات اساسنامه اتاق بازرگانی و صنعت اکو و گزارش آخرین وضعیت برگزاری چهارمین مجمع تجاری اکو توسط دبیرخانه اکو نیز از دیگر مسائلی است که در این نشست پیگیری خواهد شد.

از سوی دیگر، بررسی پیشنهاد برگزاری مجمع تجاری اکو- سارک در پاکستان، چگونگی برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو در ایران، وضعیت اجرائی موافقت‌نامه‌های سازمان اکو ازجمله موافقت‌نامه  تجاری اکو (اکوتا) نیز ازجمله مواردی است که جزو اولویت‌های رسیدگی این نشست عنوان شده است.

کریدور ITI، موافقت‌نامه‌های TTFA  ، آخرین وضعیت رتبه‌بندی شرکت‌های عضو اکو (ECO BRP) ، گزارش کمیته داوری پیرامون بررسی قوانین و مقررات تأسیس مرکز داوری و ایجاد وب پرتال زنان کارآفرین کشورهای عضو اکو نیز از دیگر مواردی است که در شانزدهمین نشست مجمع عمومی، بیست و چهارمین اجلاس کمیته اجرائی اتاق اکو و کمیسیون‌های تخصصی آن مورد بحث، تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است موضوع تصویب اساسنامه جدید و  ایجاد دبیرخانه دائمی اتاق بازرگانی و صنعت اکو در یکی از سه کشور ایران- ترکیه یا پاکستان با توجه به پایان دوره 9 ساله تصدی چرخشی دبیرخانه بین این کشورها از مهم‌ترین عناوین موردبحث طی این نشست‌ها خواهد بود.

در همین رابطه