رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رییس اتاق البرز در افتتاحیه نمایشگاه همکاری‌های تجاری و فرهنگی لهستان خبر داد

برنامه‌ریزی برای همکاری علمی با دانشگاه‌های لهستان

رحیم بنامولایی رئیس اتاق البرز در آیین آغاز بکار نمایشگاه همکاری‌های تجاری و فرهنگی لهستان گفت: قابلیت های خوبی در البرز در زمینه صادرات خشکبار، صنایع دارویی،کشاورزی و داریم و تلاش می کنیم تا از پل لهستان به بازار های اروپا دست پیدا کنیم.

30 بهمن 1396
کد خبر : 12317
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق  البرز گفت: استان البزر قابلیت های منحصر به فرد تجاری و اقتصادی دارد که می تواند زمینه ساز گسترش مناسبات با کشور لهستان به ویژه استان سیلیسیا این کشور باشد.

رحیم بنامولایی در آیین آغاز بکار نمایشگاه همکاری‌های تجاری و فرهنگی لهستان که در هتل لاله تهران با حضور هیئت 46 نفره تجاری و دولتی کشور لهستان به سرپرستی ریشاردز ترانسکی رئیس اتاق بازرگانی سیلیسیا و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، افزود: تلاش می شود این هیات در این مدت که در تهران حضور دارند از اماکن تاریخی و منطبق با آموزه های دینی ما بازدید داشته باشند.
وی افزود: با توجه به تفاهم نامه ای که سال 94 با اتاق سیلیسیا منعقد شد، سفر چند هیات لهستان به البرز را داشتیم و توانستیم مرکز تجاری لهستان را در تهران افتتاح کنیم‌ و تلاش می شود بانک ویژه ای نیز به این منظور در فرودگاه پیام احداث کنیم.
بنامولایی با اشاره به راه اندازی سایت تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: این سایت امکان تبادل چهره به چهره تجار را فراهم آورده است و در روزهای آتی این ارتباط قوی تر و گسترده تر خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت های تجاری استان، افزود: قابلیت های خوبی در البرز در زمینه صادرات خشکبار، صنایع دارویی،کشاورزی و داریم و تلاش می شود تا از پل لهستان به بازار های اروپا دست پیدا کنیم.
رئیس اتاق البرز گفت: درصدد هستیم همکاری خوبی نیز با دانشگاه های لهستان و البرز برای برقراری ارتباطات علمی فراهم کنیم.
وی با اشاره به تلاش برای حذف ویزا بین دو کشور در جهت توسعه همکاری های مشترک، افزود: پیست دیزین نیز ظرفیت ویژه ای برای گردشگری است که در توسعه گردشگری بین دو کشور موثر است.
بنامولایی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم تورهای صنعتی را نیز برای رونق روابط تجاری و اقتصادی ایجاد کنیم، گفت: تلاش می شود، در نیمه دوم سال 2018‌ نیز اتاق مشترک ایران و لهستان را تاسیس کنیم.

البرز ظرفیت لازم رابرای تبدیل شدن به قطب جذب سرمایه گذاری خارجی دارد

 در ادامه این نشست استاندار البرز گفت: البرز کریدور تهران به غرب و شمال ایران و محل عبور بیش از 14 استان کشور است و زیرساخت هایی راه، آزاد راه ها، راه آهن و فرودگاه کارگو تنها فرودگاه باری در این استان وجود دارد که همگی امکاناتی برای تبدیل استان به قطب جذب سرمایه گذاری خارجی است.

محمدعلی نجفی  افزود : خرسندم از اینکه از استان البرز که قدمت و فر هنگ آن به 9 هزار سال قبل می رسد،میزبان شما در کشور عزیز ایران اسلامی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه البرز سرزمین زیبایی های طبیعت،سرزمین فرهیختگان دانش و قطب علم و فناوری است، گفت: کشور لهستان و منطقه سیلیسیا ظرفیت ویژه ای برای همکاری های مشترک دارند و خوشحالیم افتخار این ارتباط را داشته باشیم.

نجفی با تاکید بر تعاملات و مراودات تجاری و اقتصادی بین لهستان و البرز ادامه داد: امیدواریم پیام دعوت ما را نیز به هم وطنان لهستانی برسانید.

نماینده عالی دولت در استان البرز تصریح کرد: استان البرز به جهت قرارگیری در کنار تهران، دوقلوی جدایی ناپذیر با پایتخت است و با دسترسی به فرودگاه ملی و بخش ترابری و حمل و نقل باری که به زودی بخش مسافری آن نیز فعال می شود، بیش از پیش زمینه ساز توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خواهد بود.

استاندار البرز گفت: قدیمی ترین دانشگاه کشور با یکصد سال سابقه در قلب البرز قرار دارد و بیشترین بخش های فناوری و تحقیقاتی جهاد کشاورزی کشور و مراکز بزرگ کشور در البرز حضور دارند.
وی افزود: بیش از 3 هزار و 500 واحد تولید و صنعتی در البرز مستقر است و پس از مذاکرات موفق برجام از فرصت حضور هیات های تجاری متعددی بهره مند شده ایم که نمونه آن مراسم امروز است.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز، به عنوان معین کشور لهستان تعیین شده و این انتخاب خوبی بوده از این جهت که در حوزه گردشگری مشابهت هایی داریم و علاوه بر پیست دیزین و منطقه طالقان و شهر کرج همچنین زیبایی های جاده چالوس و امکانات مشترک صنعت، به واقع انتخاب مناسبی بوده است.
نجفی گفت: البرز به خوبی از طرف سفیران دیده شده و‌ این فرصتی است برای تعاملات بیشتر، دراین استان هلدینگ های دارویی موفقی داریم که از واردات و‌خروج ارز جلوگیری کرده است.
وی بیان کرد: ظرفبت های علمی البرز تا جایی حایز اهمیت است که معاون علمی و فناوری ریس‌جمهوری در مدتی کوتاه3 سفر رسمی به البرز داشته است و این حاکی از این است استان البرز امکانات خوب علمی و فناوری دارد.

وی افزود: خیلی از فارغ‌التحصیلان کشور امروز در دانشگاه های این استان مأمنی برای حضور و فعالیت علمی پیدا کرده اند.

استاندار البرز ادامه داد: باید تلاش کنیم با همتایان لهستانی و همراهی سفرا در جهت روان سازی و رفت و آمدها، گردشگری، خدمات تجاری، صنعتی و گردشگری گام های موثری برداشته شود‌.

نجفی افزود: حجم مبادلات بازرگانی نیز با توجه به ظرفیت های موجود باید گسترش یابد. با توجه به سابقه دیرینه ایران و لهستان به ویژه پس از جنگ دوم جهانی فرصتی برای تجدید حیات اقتصادی فراهم شده که باید از آن بهره مند شد.

نجفی ادامه داد: امروز دولت نیز بر این مهم تاکید دارد که از این فرصت هر چه بیشتر برای گسترش همکاری ها استفاده شود.

در همین رابطه