رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

دبیر علمی همایش توسعه پایدار مطرح کرد

دستیابی به رشد و توسعه پایدار از طریق توسعه دانش محور

محمدطاهر احمد شادمهری، دبیر علمی همایش توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار می‌گوید: رقابتی که حاصل نبوغ کارافرینان در عرصه تولید و تجارت است به شدت تحت تاثیر عوامل مخربی است که در محیط پیرامونی بنگاه قرار دارد و خود را بر بنگاه تحمیل می‌کند و این مساله را با باید با توسعه دانش محور برطرف کرد.

10 اسفند 1396
کد خبر : 12468
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دبیر علمی همایش توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار گفت: از زمانی که علم اقتصاد به عنوان حلال مشکلات و معضلات جامعه مانند سایر علوم انسانی به حاشیه رانده شد و فضای تاریک و ضد انگیزه اقتصادی ایجاد کرد، فساد در ارگانهای اجرایی، رانت خواری، بهره وری ناچیز، رشد اقتصادی اندک، بیکاری و تورم بالا، افت مداوم ارزش پول ملی، قاچاق کالا و بازارهای مملو از کالاهای قاچاق، بازارهای مالی ناکارا، بدهی دولت به بانک مرکزی و صندوقهای مختلف و کسری بودجه و عدم توانایی دولت در حذف و کاهش یارانه ها و دهها مورد دیگر به وجود آمد.

محمدطاهر احمد شادمهری، در همایش توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در اتاق مشهد اظهار کرد: سلسله همایشهای توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار از سال 92 توسط اتاق مشهد و با حمایت اتاق ایران و همکاری فعالان بخش خصوصی استان و برخی نهادهای دولتی و دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود و ماهیت تخصصی - کاربردی از مهمترین ویژگی‌های آن است

احمد شادمهری ادامه داد: برای دستیابی به اهداف تعیین شده همایش در جلسات متعدد کمیته علمی 5 محور برای همایش در نظر گرفته شد و مقالات به دو صورت فراخوان و سفارشی به دبیرخانه ارسال شد؛ 5 مقاله که حاصل طرحهای پژوهشی مورد نیاز اتاق است از سوی اتاق مشهد، تهران، اصفهان، شیراز و تبریز ارائه خواهد شد و 60 مقاله هم به چاپ می رسد.

وی ابراز امیدواری کرد در این گردهمایی دو روزه بتوان در باب یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی یعنی شرایط حاکم بر محیط کسب و کار تشریک مساعی داشت.

دبیر علمی همایش توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار، دستیابی به رشد و توسعه پایدار را از طریق توسعه دانش محور دانست و گفت: وضعیت رقابتی که حاصل نبوغ کارافرینان در عرصه تولید و تجارت است به شدت تحت تاثیر عوامل مخربی است که در محیط پیرامونی بنگاه قرار دارد و خود را بر بنگاه تحمیل می کند.

احمدی شادمهری خاطرنشان کرد: علیرغم تاکیدات بسیار، متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بهبود وضعیت فضای کسب و کار نبودیم و حتی آنچه حس می کنیم بدتر شدن فضای کسب وکار است. در پنجمین همایش توسعه پایدار با رویکرد بهوبد محیط کسب و کار، محورهای سرمایه گذاری خرد و اخذ اعتبارات از حوزه محیط سرمایه گذاری و نیز محورهای ورشکستگی، شروع کسب و کار و تجارت فرامرزی در دستور کار است و مورد بررسی قرار می گیرد.

او پیش بینی کرد: این همایش دستاوردهای قابل قبولی ارائه دهد.

 

در همین رابطه