رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

برگزیدگان سومین جشنواره ملی عکس آب معرفی شدند

همزمان با برپایی سومین همایش روز ملی آب، اختتامیه سومین جشنواره ملی عکس آب نیز با اعلام برندگان نهایی برگزار شد. این جشنواره با مشارکت 700 عکاس برگزار و 3 اثر حائز شرایط برای دریافت تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند.

13 اسفند 1396
کد خبر : 12520
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سومین همایش بزرگداشت روز ملی آب امروز با تلاش مرکز ملی مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران در اتاق ایران برگزار شد.

همزمان با برپایی این همایش، اختتامیه جشنواره ملی عکس آب نیز با اعلام برندگان نهایی برگزار شد. این جشنواره با مشارکت 700 عکاس برگزار و 3 اثر حائز شرایط برای دریافت تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند.

کیارنگ علایی، آرش حمیدی و سعید عامری اعضای هیات داوران جشنواره ملی عکس آب با انتظار بیانیه‌ای نتایج داوری این جشنواره را اعلام کردند. متن بیانیه به شرح زیر است:

دریافت بیش از چهار هزار قطعه عکس رسیده به دبیرخانه سومین جشنواره ملی عکس آب از بین 700 عکاس نشان از  نگاه ویژه عکاسان و اهمیت آن در بین هنرمندان این مرز و بوم دارد . باید نوید این را داد که جشنواره  در فضای فراگیر هنری ایران به طور مداوم برگزار شود و بتواند زمینه فرهنگ سازی و مصرف بهینه آب در جامعه را شکل دهد . امیدواریم برگزاری مستمر و سالیانه این جشنواره بتواند نقشی هرچند کوچک را در رشد و توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب ایفا کند.

گروه داوری این جشنواره با قدردانی از همراهی ارزشمند مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران و همچنین شرکت کنندگان در این جشنواره تلاش کرد با انتخاب محورها و اهداف همراستا با شعار سازمان جهانی آب عکس های رسیده را به این دیدگاه نزدیک کند و انتخاب هاى نهایى و برندگان را معرفی کند.

امیدواریم در تداوم سه سال برگزاری این رویداد، شکل برگزاری جشنواره در سال های آینده مسیری را در پیش بگیرد که هنرمند اهمیت آب را با نگاهی عکاسانه به نمایش بگذارد و با همت مسئولین اتاق بازرگانی و مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران، با نگاهی ویژه تر در سال های آینده این مسیر را به شکلی کارشناسی با کمک هنرمندان دنبال کنیم.

در ادامه چند پیشنهاد برای دوره های بعدی این جشنواره ارائه می شود:

1-     اهمیت آموزش و برگزاری نشست های مختلف در فضای امروزآب و بررسی جوانب آن می تواند کمک زیادی به دیدگاه های هنرمندان بکند.

2-     امروزه دنیا مدیوم ارائه عکس را در غالب مجموعه می بیند و مدیا از حالت تک بعدی و تک فریمی خارج شده است. عکاسان معاصر کمتر به تک عکس رجوع می کنند و بیشتر تمایل به عکاسی مجموعه دارند . با این روش ابعاد گسترده تری از موضوع را مورد بررسی قرار می دهند. از این حیث می توان در جشنواره آینده نگاهی ویژه به بخش مجموعه و پروژه محوری داشت.

3-     گستره ی عکاسی امروز دنیا با وجود دوربین های موبایلی و ترویح اپلیکیشن های متنوع ارائه عکس نیز از دیگر فضاهای ارزشمندی است که می تواند در جشنواره آینده نقشی کلیدی داشته باشد. از این رو می توان با استفاده از این ابزار ها در فرهنگ سازی نقش پر رنگ تری ایفا کرد.

براساس فراخوان جشنواره برای ارج نهادن به نگاه و امتیاز کاربران و همچنین به اهمیت مقوله نقد و نظر سه جایزه بیشترین امتیاز ، بهترین نقد و نظر و  بهترین منتقد در نظر گرفته شده بود که در ادامه اسامی برگزیده های این بخش اعلام می شود:

بخش بیشترین امتیاز : لوح تقدیر + جایزه پانصد هزار تومان :  مجتبی اسماعیل زاده

بخش بهترین نقد و نظر:  لوح تقدیر+ جایزه پانصد هزار تومان  :  حمید عزیزی خانقاهی

بخش فعالترین منتقد: لوح تقدیر + جایزه پانصد هزار تومان:  اسما رشیدی

هیات داوران سومین جشنواره آب از میان عکس های برگزیده سه اثر را به طور یکسان انتخاب و حائز دریافت تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش هر یک دو میلیون و پانصد هزار تومان معرفی می‌کند.

1-    سیدمهرداد شریفی از اراک، شهرک مصطفی خمینی

 

    2 -    امید ابراهیم زاده آرایی از مازندران

 

  3-     علیرضا وحید از تبریز

در همین رابطه