رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

استاندار مازندران در نشست شورای گفت‌وگو تاکید کرد

ضرورت مشارکت بخش‌خصوصی در توسعه پایدار مازندران

استاندار مازندران می گوید اشتغال پایدار، تولید پایدار و شکوفایی اقتصادی با بخش خصوصی اتفاق می افتد. توسعه کشور بدون نقش آفرینی بخش خصوصی امکان پذیر نخواهد بود.

22 اسفند 1396
کد خبر : 12673
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار مازندران در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به این که کشور را بدون نقش آفرینی بخش خصوصی نمی توان ساخت، خاطر نشان کرد: باید به توسعه متوازن برسیم و ظرفیت اقتصادی مازندران را افزایش دهیم. توسعه بدون حضور و مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

محمد اسلامی بیان کرد: شورای گفت وگو باید موانع فعالیت بخش خصوصی را شناسایی و برای برون رفت از آن راهکار ارایه کند. با گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، فکرها، نگاه ها و رویکردها غربال می شود و این دو بخش به صورت قوایی متحد در راستای توسعه استان گام برمیدارند.

اسلامی با اشاره به این که اشتغال پایدار، تولید پایدار و شکوفایی اقتصادی با بخش خصوصی اتفاق می افتد، تاکید کرد: بخش خصوصی باید با تمام قوت در میدان کار باشد، فعالیت های توسعه ای استان را سامان دهی کند و در مقابل دستگاه های دولتی با تعامل تلاش کنند تا چرخ پروژه ها بچرخد.

رئیس شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: برای توسعه استان باید با برداشتن گام های اساسی، تسهیل گری و تقویت محرک های توسعه تلاش کرد. اتصال متروی تهران به مازندران و توسعه آزاد راه های استان برای ما از اولویت هاست.

وی تصریح کرد: با توجه به این که درآمد شهرداری های استان کم و ناپایدار است، پایدار کردن درآمد شهرداری ها یک ضرورت در جهت سازندگی استان است. برای اعتلای مازندران باید تفرقه را کنار گذاشته و یکپارچه عمل کنیم. باید در قالب یک سخن واحد و با یک سخنگو، بر اساس خرد جمعی صدای تشکل ها را به گوش برسانیم.

اسلامی با بیان این که ایجاد قوام در جامعه و حوزه اقتصادی بر اساس سیاست های کلی نظام و برنامه ششم توسعه از تاکیدات رئیس جمهوری و مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: باید به توسعه متوازن برسیم و ظرفیت اقتصادی مازندران را افزایش دهیم.

استاندار با اشاره به این که در تلاش برای پایدار کردن تولید، افزایش تولید و اشتغال در استان هستیم، تصریح کرد: باید بدنبال تکنولوژی های پیشرفته، بهره وری بالا و گسترش فعالیت های با قدرت رقابت بالا باشیم تا در بازار به رقابت بپردازیم.

مدیران مصوبات شورای گفت وگو را جدی بگیرند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در این جلسه از مدیرانی که برای پیگیری و اجرای مصوبات شورای گفت وگو در راستای حمایت از بخش خصوصی تلاش کرده اند، قدردانی و از دیگر مدیران خواست بنا بر دستور استاندار و رئیس شورای گفت وگو مصوبات این شورا را جدی بگیرند.

عبداله مهاجر دارابی افزود: شورای گفت وگو برای بررسی و حل مشکلات پیش روی بخش خصوصی برای رونق تولید و توسعه اقتصادی استان بسیار نقش آفرین است.

موضوعات :
در همین رابطه