رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران برگزار می‌شود

اوایل اردیبهشت‌ماه، مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌کند. این نمایشگاه با کمک دانشگاه علم و صنعت و ایمیدرو در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

22 اسفند 1396
کد خبر : 12679
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهارم تا ششم اردیبهشت‌ماه، پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیم ایران (IIAC2018) از سوی مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران وابسته به دانشگاه علم و صنعت، برگزار می‌شود. این نمایشگاه در محل هتل المپیک تهران با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

منصور سلطانیه، دبیر علمی پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیم ایران هدف از برگزاری این رویداد علمی و صنعتی را ارائه آخرین دستاوردهای علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و در کنار آن توانمندی‌ها و آخرین تکنولوژی‌های صنعت و برقراری ارتباطی بین این دو بخش برشمرد و گفت: در پی آن هستیم تا اهمیت صنعت آلومینیم را به مسئولین یادآور شویم.

او افزود: لزوم برگزاری این کنفرانس در مقیاس بین‌المللی این است که پتانسیل علمی و صنعتی خود را برای شرکت‌های خارجی ارائه کرده تا در نهایت زمینه‌های سرمایه‌گذاری آنها در صنعت آلومینیم ایران فراهم شود.

سلطانیه تصریح کرد: در مجموع از 107 چکیده مقاله ارسالی به دبیرخانه، 74 مقاله کامل از دانشگاه‌ها و صنایع داخلی و همچنین از مراکز تحقیقاتی در سراسر دنیا از جمله ATIE Uno Informatica و Italtecno از ایتالیا، Hatch Ltd از کانادا و ABB Metallurgy از سوییس پذیرفته شده است که ضمن اینکه همهٔ مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهند شد، مقالات برتر نیز در شماره اختصاصی مجلهٔ علم و مهندسی مواد دانشگاه علم و صنعت ایران (IJMSE) منتشر خواهد شد. این مجله در انیستیتو اطلاعات علمی (ISI) پذیرفته شده است.

او تصریح کرد: اگرچه این کنفرانس پس از چهار دوره برگزاری جایگاه خود را در عرصهٔ علمی، صنعتی کشور و همچنین در حوزهٔ بین‌الملل یافته است، اما روند رو به رشد استقبال از کنفرانس در مقیاس بین‌المللی نسبت به دوره‌های گذشته متوقف شده و علت اصلی آن احتیاط افراد و شرکت‌های خارجی از حضور در ایران به دلیل برخی فشارهایی است که سرمنشاء سیاسی دارند.

دبیر علمی پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیم ایران در پایان با بیان این نکته که لازمه تولید آلومینیم داشتن معادن بوکسیت نبوده، بلکه در اختیار داشتن انرژی ارزان است؛ یادآور شد مزیت اصلی کشور ایران در این زمینه، بهره‌مندی از انرژی ارزان‌قیمت نفت و گاز است.

سلطانیه ابراز امیدواری کرد سیاست‌های مسئولین کشور به جای صادرات مستقیم گاز، با بهره‌برداری حداکثری از میادین مشترک گازی، تولید برق و درنهایت تولید و صادرات آلومینیم جایگزین شود که این امر ضمن ایجاد اشتغال مولد در کشور، ارزش‌افزودهٔ محصول صادراتی را افزایش داده و موجبات رونق صنعت و اقتصاد کشور را نیز فراهم خواهد کرد.

در همین رابطه