رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز

یکی از راه های تحقق شعار امسال، اصلاح نظام بانکی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: یکی از زمینه های تحقق عملی نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولید است که این مهم با اصلاح نظام بانکی در کشور انجام می شود.

21 فروردین 1397
کد خبر : 12989
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان که با حضور اعضای این ستاد در محل دادگستری استان فارس برگزار شد، تصریح کرد: بزرگترین مشکل تولید در کشور بحران قیمت تمام شده است که عواملی مانند بانک، مالیات، تامین اجتماعی، قانون کار و فساد اداری ایجاد کننده این بحران هستند و واحدهای تولیدی را از کارایی لازم خارج کرده است.

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز افزود: خارج از تصمیمات ملی، می توان با اتخاذ تصمیم هایی در سطح استان، تولید را رونق و در راستای حمایت از کالای ایرانی اقدامات جدی انجام داد که یکی از زمینه های مهم نیازمند به کار کارشناسی در استان، مسئله بانک هاست.

رازقی اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر بانک ها در نحوه محاسبه سود و جرایم تاخیر و سود مرکب دچار انحراف هایی هستند و روش های مورد استفاده آنها مطابق با مصوبه شورای پول و اعتبار نیست.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: بسیاری از برخوردها و تصمیمات بانک ها در مورد بخش خصوصی ناعادلانه و غیر واقعی است و بخش خصوصی از اقدام بانک ها به ستوه آمده است. لذا باید در مقابل غیر قانونی بودن برخی اقدامات بانک ها و با توجه به نام گذاری سال و تاکید دولت برای رفع مشکلات اقتصاد کشور، برنامه ریزی خاصی انجام داد.

وی با بیان اینکه فارس می تواند به عنوان استان پیشرو در بحث اصلاح نظام بانکی وارد شود، ادامه داد: لازم است سازمان بازرسی و دادستانی استان به موضوع بانک ها در استان و نحوه عملکرد آنها ورود کند و مامع هرگونه عمل غیرقانونی و تخلفات در این حوزه شود.

رازقی عنوان داشت: می بینیم که در بسیاری از دعاوی بخش خصوصی و دولتی، علیرغم وجود مستندات تخلف و انجام کار غیرقانونی رفتار بخش دولتی به عنوان مبنا در نظر می گیرد و این تاسف آور است.

رئیس اتاق شیراز افزود: وضعیت امروز اقتصادی کشور حاصل عملکرد مسئولان در بیش از 50 سال در کشور و نادیده گرفتن و فشار بر تولید داخل است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران بیان کرد: تولید، پاشنه آشیل اقتصاد کشور است و اگر تولید مورد حمایت قرار نگیرد بخش هایی مانند خدمات نیز معنا نخواهد داشت.

رازقی اظهارداشت: تعامل بخش خصوصی با دادگستری استان فارس در سطح کشور بی نظیر است.

موضوعات :
در همین رابطه