رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

موسسه جهانی ایکریک و موسسه حلال اسپانیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مدیر روابط بین‌الملل موسسه حلال اسپانیا و مرکز آموزش آکادمی حلال اسکوئلا با مدیرکل ایکریک در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار و با هدف ایجاد چارچوب، توسعه همکاری، مشاوره و هم‌اندیشی در زمینه آموزش حلال و چگونگی تسهیل دسترسی مسلمانان به غذا، محصولات و خدمات حلال، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

28 فروردین 1397
کد خبر : 13076
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر روابط بین‌الملل موسسه حلال اسپانیا و مرکز آموزش آکادمی حلال اسکوئلا و مدیرکل ایکریک طی نشستی تفاهم‌نامه همکاری با هدف ایجاد چارچوب، توسعه همکاری، مشاوره و هم‌اندیشی در زمینه آموزش حلال و چگونگی تسهیل دسترسی مسلمانان به غذا، محصولات و خدمات حلال، امضا کردند.

در این نشست محمدرضا کرباسی، مدیرکل ایکریک گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در خصوص جایزه سرآمدی، راهنمای تجاری و رتبه‌بندی کشورهای اسلامی، گردشگری اسلامی، توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط و جهان حلال ارائه داد.

بر اساس اظهارات وی موسسه جهانی حلال زیر مجموعه اتاق ایران به عنوان نهاد صدور گواهی حلال بر مبنای استاندارد مرجع OIC/SMIIC و تنها عضو سازمان همکاری اسلامی در ایران شناخته می‌شود و تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان گردشگری و دفتر نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده است.

باربارا بجارانو، مدیر روابط بین‌الملل مرکز آموزش آکادمی حلال اسکوئلا (ESCUELA HALAL The Halal Academy Training Center) نیز گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در زمینه مؤسسات و خدمات گردشگری حلال، سرگرمی با محتوای حلال، تهیه غذای حلال، دستگاه فروش غذا، آموزش‌های مربوط به فرمولاسیون مواد آرایشی و داروئی حلال، بسته‌بندی، تبلیغات، بازاریابی در زمینه زیبایی و سلامت حلال، لجستیک و زنجیره تأمین حلال، اقتصاد حلال، کارآفرینی حلال ارائه داد.

موسسه حلال اسپانیا، سازمانی اسلامی است که در سال 1996 بر اساس مقررات مربوط به حلال اسپانیا در کوردوبا تأسیس شد و در سه زمینه صدور گواهی حلال، آموزش امور مربوط به حلال و گردشگری بین‌المللی حلال به ترتیب در مجموعه‌های EstandarGlobal، ESCUELA HALAL The Halal Academy، و HALAL International Tourism فعالیت دارد. این مرکز، عضو سازمان‌های UNE (انجمن اسپانیایی استانداردسازی در ترکیه)، WHFC (شورای غذای حلال جهانی در اندونزی) و IHIA (اتحادیه بین‌المللی حلال مالزی) است.

مرکز آموزش آکادمی حلال اسکوئلا (ESCUELA HALAL The Halal Academy Training Center) که از زیرمجموعه‌های موسسه حلال اسپانیا شناخته می‌شود در سال 2014 در کوردوبا اسپانیا تأسیس و توسط موسسه حلال جونتا اسلامیکا (Junta Islamica)/ هیئت اسلامی اسپانیا به رسمیت شناخته شد. علاوه بر صدور گواهی حلال، آموزش امور مربوط به حلیت مواد غذا و آشامیدنی به نهادهای صدور گواهی حلال و شرکت‌ها، آموزش ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها، پیاده‌سازی سیستم کیفی حلال، طراحی بسته‌بندی و امور مربوط به تجارت از جمله برنامه‌های این مرکز است.

موضوعات :
در همین رابطه