رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با حضور سفیر جمهوری چک در جمع فعالان اقتصادی همدان انجام شد

بررسی زمینه‌های همکاری میان فعالان اقتصادی همدان و جمهوری چک

علی اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان می گوید گردشگری، قطعه سازی خودرو، معدن، صنایع دستی، مبل و منبت، صنایع غذایی و خشکبار از جمله فرصتهای اقتصادی بین ایران و جمهوری چک است.

02 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13142
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست فعالین اقتصادی استان همدان با اسواتوپلک چومبا سفیر کشور جمهوری چک و پاول کالینا رایزن تجاری کشور چک در ایران به ریاست علی اصغر زبردست رئیس اتاق همدان در سالن جلسات هتل پارسیان آزادی همدان برگزار شد.

رئیس اتاق، بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در این نشست با بیان موقعیت جغرافیایی استان اظهار کرد: همدان دارای 19 هزار کیلومتر وسعت، حدود 1750000 نفر جمعیت، 9 شهرستان و 27 بخش و دهستان است. بیشترین فعالیت اقتصادی استان در زمینه کشاورزی و دامپروری است و از نظر معادن در رتبه سوم کشور قرار دارد. همچنین به عنوان 5 استان اول کشور در بخش گردشگری است.

علی اصغر زبردست با اشاره به سفر خود به کشور چک جهت بررسی شرایط اظهار کرد: موقعیت بسیار مناسبی جهت ایجاد تعاملات تجاری با کشور چک وجود دارد. با توجه به فعالیت موفق چک در بلور و کریستال و همچنین وجود معدن غنی سلیس در همدان، قطعه سازی، ریخته گری، کشاورزی و صنایع دستی فرصت مناسب جهت فعالیت تجاری بین دو کشور وجود دارد. 

زبردست فرصت های اقتصادی بین دو کشور را گردشگری، قطعه سازی خودرو، معدن، صنایع دستی، مبل و منبت، صنایع غذایی و خشکبار بیان کرد و گفت: با توجه به حمایت مسئولین استانی از سرمایه گذاری خارجی در استان، فرصت مناسبی برای سرماه گذاری فعالین اقتصادی کشور چک در همدان وجود دارد.

در ادامه جلسه اسواتوپلک چومبا با ابراز خوشحالی از حضور در همدان و نشست با فعالین اقتصادی استان اظهار کرد: یکی از وظایف سفارت چک در ایران، پشتیبانی از روابط تجاری و اقتصادی است. با مشاهده پتانسیل ها و ظرفیت های استان همدان در بخش گردشگری، استان همدان را به لیست مقاصد هدف خود در گردشگری خواهیم افزود.

کالینا، رایزن تجاری ایران و چک نیز در این نشست اظهار کرد: در زمینه مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه صنعت کارخانه شیشه، آمادگی برای همکاری مشترک وجود دارد و در زمینه واردات ماشین آلات معدنی مورد نیاز در معادن نیز آماده همکاری هستیم. همچنین در خصوص واردات تکنولوژی بازیافت زباله و سیستم های آبیاری کشور چک آماده تعامل با ایران است.

گفتنی است سفیر و رایزن تجاری ایشان در سفر خود به همدان بازدید از کارخانه شیشه همدان، غار علیصدر، کارخانه قطعه سازان خودرو، شرکت کنترل گاز همدان، صنایع سفال لالجین، نشست با استاندار و شهردار همدان نیز به عمل آوردند.

در جلسه فوق فعالین اقتصادی استان همدان در زمینه های صنایع غذایی، گردشگری، کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی و معدن به معرفی پتانسیل های همدان و همچنین میزان تولید و صادرات استان پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه