رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق سنندج در نشست با معاونان سفرای سوئد و نروژ عنوان کرد

لزوم افزایش مراودات تجاری با سوئد و نروژ

نشست مشترکی با حضور معاونان سفرای سوئد و نروژ در محل اتاق سنندج برگزار و بر لزوم افزایش مراودات تجاری ایران و کشورهای سوئد و نروژ در زمینه‌های مختلف تأکید شد.

05 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13219
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سید کمال حسینی، رئیس اتاق سنندج در این نشست پس از ارائه اطلاعات کلی در مورد موقعیت و توان تجاری استان کردستان، به رویکرد فرهنگی کشورهای اسکاندیناوی در پذیرش مهاجران آسیایی به ویژه ایرانی‌ها پرداخت.

 او ضمن تأکید بر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کردستان تصریح کرد: باید در بخش‌های کشاورزی استان، صنعت، معدن و گردشگری علی‌الخصوص انرژی نو خورشیدی، آب و باد، تحقیقات و تولید در زمینه گونه‌های گیاهی مقاوم با اقلیم سرد، گردشگری در حوزه فرهنگ‌های بومی و طبیعت، ترویج ایده‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، مدیریت و فناوری در حوزه دام و طیور همکاری و سرمایه‌گذاری شود.

 معاون سفیر نروژ با تأکید بر لزوم افزایش مراودات تجاری دو کشور گفت: امکان فراهم کردن بسترهای تجاری مناسبی بین دو کشور در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و حوزه کشاورزی و استارت‌آپ وجود دارد.

او برای همکاری در زمینه نفت، گاز و پرورش ماهی و همچنین انرژی‌های تجدید پذیر یعنی خورشیدی، آبی و بادی اعلام آمادگی کرد.

محمد رحیم نیازی، رئیس کمیسیون کشاورزی و عضو هیات نمایندگان اتاق سنندج در این نشست به توانمندی و مزیت‌های استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی کردستان در محصولات ارگانیک به ویژه تولید سیب‌زمینی، توت‌فرنگی، انگور، انار و نخود بسیار مطلوب است.

 او تصریح کرد: نیاز استان به سرمایه‌گذاری در زمینه تکنولوژی کشاورزی و فرآوری بسته‌بندی بسیار مهم است. بخش خصوصی و دولتی کردستان آماده همکاری در سرمایه‌گذاری مشترک و مونتاژ ماشین‌آلات کشاورزی با رویکرد صادرات به کشورهای آسیای میانه و عراق است.

در ادامه این نشست قادر کریمی، عضو هیات نمایندگان و فعال اقتصادی استان با اشاره به لزوم حل مشکلات موجود در زمینه مشکلات مالی و اعتبارات اسنادی LC گفت: با توجه به جایگاه برتر استان در زمینه تولید گیاهان دارویی خواستار فراهم نمودن بستری مناسب جهت همکاری هستیم.

 حامد رنجبر، عضو هیات رئیسه و فعال اقتصادی سنندج نیز در این نشست به موقعیت مناسب کردستان از جهت هم‌مرز بودن با کشورهای عراق، سوریه، ترکیه و وجود زمینه مناسب جهت سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های مختلف صنعت و تولید کالا در این استان اشاره کرد.

موضوعات :
در همین رابطه