رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سفیر غنا در سفر به همدان عنوان کرد

خواستار خواهر خواندگی یکی از شهرهای غنا با همدان هستیم

سفیر غنا در سفر به همدان اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده خواستار افزایش روابط تجاری با همدان نسبت به قبل و همچنین خواهرخواندگی یکی از شهرهای غنا با همدان هستیم.

08 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13250
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق همدان به عنوان اتاق معین غنا میزبان هیات بلندپایه از این کشور بود. این دیدار با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و به منظور فراهم نمودن بستر مناسب جهت کشت فراسرزمینی انجام شد که هدف از آن معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان همدان بود تا از طریق آن همکاری‌های دوجانبه با کشور مذکور را برای کشاورزان، سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی تسهیل شود.

در این سفر محمد سیوتی یحیاایدی، سفیر جمهوری غنا با فرماندار ویژه ملایر، استاندار همدان و جمعی از فعالان کشاورزی استان با حضور رئیس اتاق همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر غنا در طول سفر خود از شرکت فراورده‌های لبنی پلاره ملایر، شرکت خشکبار حسنوند، صنایع چوب و مبل و منبت شهرستان ملایر و کارخانه روغن نگین نهاوند، مجموعه کارخانه‌ها صنایع غذایی سحر، شرکت ماشین برزگر همدان، مجتمع کشت و صنعت احیائی و غار علیصدر بازدید کرد.

یحیاایدی ضمن ابراز خرسندی از برقراری ارتباط مناسب اتاق همدان با غنا گفت: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده خواستار افزایش روابط تجاری با همدان نسبت به قبل و همچنین خواهرخواندگی یکی از شهرهای غنا با همدان هستیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و غنا اعلام کرد: در این تفاهم‌نامه امور مربوط به سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های بازرگانی بین دو کشور لحاظ شده است. قدم بعدی انعقاد تفاهم‌نامه تجاری و بازرگانی با کشور ایران جهت رفع موانع اقتصادی و تجاری است.

علی اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان تأکید کرد که باید بیش از پیش از ظرفیت‌های آفریقا بالاخص غنا در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی استان بهره برد و از پتانسیل بالای اقتصادی این کشور استفاده کرد.

او با اشاره به سفرهای خود به غنا و بررسی ظرفیت‌های این کشور اظهار کرد: غرب آفریقا موقعیت مناسبی برای فعالان اقتصادی بوده غنا مسئول اتحادیه غرب آفریقا است. مشترکات مثبتی بین ایران و غنا وجود دارد و دلیل انتخاب غنا به عنوان کشور هدف نتایج مثبت به دست آمده در سفرهاست.

زبردست به امنیت بالای غنا اشاره و تأکید کرد: عدم ریسک‌پذیری فعالان اقتصادی استان جهت بهره‌برداری از پتانسیل‌های این کشور یکی از بزرگ‌ترین معضلات داخلی است.

عبدالعظیم رضایی، فرماندار ویژه شهرستان ملایر در این دیدار به بیان ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و معرفی محصولات و انواع فعالیت‌های تجاری این شهرستان پرداخت.

 در ادامه محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان سفر سفیر غنا را به همدان فرصت مناسبی جهت انجام مراودات تجاری دانسته و جهت انجام همکاری و مراودات تجاری با این کشور اعلام آمادگی کرد.

منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اظهار کرد: همدان در تولید سیب‌زمینی با 106 تن در هکتار مقام برتر را در کشور دارد و کشاورزان همدان از تخصص و فناوری بالایی برخوردار هستند. یکی از دلایل موفقیت بخش کشاورزی استان وجود تشکل‌ها و شرکت‌های فعال است که نزدیک به 500 تعاونی، شرکت و تشکل در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

ابراهیم رستمی، مدیر عامل اتحادیه دامداران استان اعلام کرد: مجموعه تعاونی‌های زیرمجموعه اتحادیه دامداران تعداد 13 تعاونی و 44 هزار نفر دامدار عضو اتحادیه هستند.

در ادامه محمد رشادی، مدیرعامل تعاونی‌های فرآورده‌های لبنی استان اظهار کرد: همدان قطب بزرگ کشور در حوزه کشاورزی و دامپروری است که در حال حاضر تعداد 30 کارخانه لبنی در استان ایجاد شده است.

علی محمودی از فعالان اقتصادی استان در حوزه محصولات کشاورزی اعلام کرد: میزان تولید سیب‌زمینی کشور 5میلیون و 300 هزار تن است و از این میزان تولید 2 میلیون تن اختصاص به استان همدان دارد.

داوود شعبانلو، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق همدان نیز اظهار کرد: زمینه گفت‌وگو و همکاری مشترک بین همدان و جمهوری غنا در رابطه با تولید گوشت مرغ و صنایع بسته‌بندی مرتبط وجود دارد.

 

موضوعات :
در همین رابطه