رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق مازندران در دیدار با سفیر ازبکستان

می‌توانیم زمینه‌ساز توسعه روابط تجاری مازندران و ازبکستان شویم

بهادر عبداله‌اف سفیر ازبکستان در تهران، با بیان اینکه استان مازندران با سه میلیون نفر جمعیت، سالانه ۲۰ میلیون گردشگر دارد و این رقم بسیار شگفت‌انگیز است، افزود: در ازبکستان با ۳۰ میلیون نفر جمعیت میزان توریست خارجی به ۵ میلیون نفر هم نمی‌رسد.

22 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13445
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی مازندران حجم صادرات از مازندران به ازبکستان را حدود دو میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این حجم قابل توجه نیست.

عبداله مهاجر دارابی در نشست سفیر جمهوری ازبکستان در ایران با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی استان مازندران گفت: توسعه تجارت با ازبکستان فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی مازندران خواهد بود و اتاق بازرگانی درحال تلاش است تا ارتباط تجاری بین دو منطقه افزایش یابد.

وی افزود: می‌توانیم در حوزه آبزیان، صنایع غذایی، طیور، فنی و مهندسی و ساختمان در قالب کارگروه با ازبکستان تعامل داشته باشیم و امیدواریم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

وی با تاکید بر ارتقای تبادلات تجاری بین مازندران و ازبکستان یادآور شد: مازندران و ازبکستان در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی دارای اشتراکاتی هستند که می تواند در تقویت مناسبت کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به نیازمندی‌های ازبکستان در حوزه آبزیان، ماهیان سردآبی، گرم‌آبی و خاویاری اظهار داشت: امروز میزان صادرات مازندران به ازبکستان حدود دو میلیون دلار بوده که قابل توجه نیست ولی می توانیم زمینه ساز ارتقای صادرات باشیم.

وی خواهان حمایت و یاری مسئولان دو منطقه برای رفع موانع صادراتی بین ازبکستان و مازندران شد و گفت: با شرایطی موجود بین ایران و ازبکستان توسعه صادرات و تبادلات بین دو منطقه باید ارتقا یابد.

مهاجر، مشکلات بانکی و پولی را از جمله چالش‌های فراروی تبادلات با ازبکستان بیان کرد و گفت: برای رفع این مشکل می‌توان برای رفع مسائل مالی، تهاتر کرد.

توسعه گردشگری برنامه مهم ازبکستان است

سفیر جمهوری ازبکستان در تهران، توسعه گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت این کشور اعلام کرد.

بهادر عبداله‌اف، با بیان اینکه استان مازندران با سه میلیون نفر جمعیت، سالانه ۲۰ میلیون گردشگر دارد و این رقم بسیار شگفت‌انگیز است، افزود: در ازبکستان با ۳۰ میلیون نفر جمعیت میزان توریست خارجی به ۵ میلیون نفر هم نمی‌رسد.

سفیر ازبکستان، با بیان اینکه سیاست عمده دولت ازبکستان کمک به توسعه گردشگری است، گفت: با هفت کشور غیر از حوزه (CIS) بدون ویزا رفت‌وآمد داریم و این امر عامل مهمی در توسعه گردشگری است.

وی با اشاره به شهرهای باستانی سمرقند و بخارا در ازبکستان و بناهای قدیمی آن، به نزدیکی معماری دو کشور در این رابطه اشاره کرد و افزود: این امکان وجود دارد که برای شهروندان مازندرانی ویزا از فرودگاه یا سمرقند و بخارا صادر شود.

بهادر عبداله‌اف سفیر جمهوری ازبکستان در ایران و هیئت همراه در سفر دو روزه به مازندران از بخش‌های مختلف استان بازدید کردند. در این سفر از کشتارگاه میانکاله، طیور جویبار، شرکت پرورش ماهیان خاویاری قره برون جویبار و مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا بازدید به عمل آمد.

موضوعات :
در همین رابطه