رادیو مجازی اتاق ایران - 23 مردادماه 97

تولایی در حاشیه دیدار با رئیس پاویون ایران در شانگهای مطرح کرد

پاویون ایران در شانگهای، فرصتی برای کسب سهم بیشتر از بازار چین

محمود تولائی در حاشیه نشست با رئیس پاویون ایران در شانگهای، با اشاره به سطح روابط تجاری میان ایران و چین گفت: سهم ایران از بازار چین با وجود ظرفیت های بالا، در جایگاه مطلوبی قرار ندارد و راه اندازی پاویون در منطقه آزاد شانگهای، فرصت خوبی برای پیگیری و تحقق این مهم است.

24 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13482
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
گوگل پلاس
لینک

محمود تولائی در حاشیه نشست با رئیس پاویون ایران در شانگهای، با اشاره به سطح روابط تجاری میان ایران و چین گفت: سهم ایران از بازار چین با وجود ظرفیت های بالا، در جایگاه مطلوبی قرار ندارد و راه اندازی پاویون در منطقه آزاد شانگهای، فرصت خوبی برای پیگیری و تحقق این مهم است.

رئیس اتاق کاشان گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاهی دائمی جهت ارائه محصولات صادراتی ایران هم اکنون نمونه هایی در زمینه های صنایع دستی، مواد خوراکی مانند خشکبار، گردشگری، فرش و تابلو فرش، فناوری های نوین و سنگ را به نمایش گذاشته است.  

وی بیان کرد: پاویون هنوز مراحل نخست فعالیتش را سپری می کند و نیازمند حمایت بیشتر و هماهنگی های لازم بین مسئولان ایران و چین در زمینه گواهی های بهداشتی، استانداردها و تائیدیه آزمایشگاه ها است. 

تولایی ادامه داد: امیدواریم شرکت های مسئول پاویون شانگهای در این مسیر موفق شوند و ما نیز بتوانیم در چند سال آینده با برنامه ریزی سهم مناسبی از بازار چین را به خود اختصاص دهیم.

رئیس پاویون ایران در شانگهای نیز که در چارچوب برنامه‌ای بازدید 2 روزه از کاشان به این شهر سفر کرده بود گفت: خروج آمریکا از برجام بر آینده روابط تجاری شرکت های ایرانی و چینی اثری ندارد؛ چرا که راهبرد چین به رهبری شی جین پینگ بر این امر استوار است که حجم مبادلات تجاری با جهان باید روند رو به رشد داشته باشد.

وی افزود: جاده ابریشم قرن‌ها پیش ایجاد شد و از آن زمان تاکنون کشورهای ایران و چین رابطه تجاری نزدیکی داشتند که اعتقاد داریم باید این روابط ادامه یابد.

خوانگ بیان کرد: ایجاد جاده ابریشم جدید و ادامه روند گذشته با جدیت پیگیری می شود، گرچه روابط تجاری ایران و چین در دهه های گذشته نیز با مشکل خاصی رو به رو نبوده است.

او با اشاره به بیش از یک سال و نیم تلاش برای راه اندازی پاویون جمهوری اسلامی ایران و چین در منطقه آزاد تجاری شانگهای گفت: پاویون ایران در هفت بخش کشاورزی، گردشگری، فرش و تابلو فرش، مواد غذایی، محصولات پتروشیمی، صنایع شیمایی، منابع معدنی و فناوری های نوین برای نمایش محصولات طراحی شده تا کمکی برای شرکت های ایرانی جهت ورود به بازار چین باشد. 

موضوعات:
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
در همین رابطه