رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با حضور نایب رئیس اتاق ایران صورت گرفت

افتتاح 6 مدرسه پویش «ایران من» در روستاهای خراسان جنوبی

روز گذشته با حضور نایب رئیس اتاق ایران و تعدادی از فعالان بخش خصوصی، 3مدرسه پویش ایران من در روستاهای خراسان جنوبی افتتاح شد و امروز نیز 3 مدرسه دیگر در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

26 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13510
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طی مراسمی که با حضور نایب رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و خراسان جنوبی در روستاهای «طبس مسینا»، «کلاته ذاکری» و «تجنود» برگزار شد، سه مدرسه ساخته شده با حمایت پویش «ایران‌من» افتتاح شد.

نایب رئیس اتاق ایران در در مراسم افتتاح مدرسه «ایران من شماره 51» طبس مسینا گفت: معمولا در پروژه‌های مدرسه‌سازی، اسامی خیرین و نیکوکارانی را که از ساخت مدارس حمایت کرده‌اند، روی مدارس می‌گذارند این در حالی است که در پویش مدرسه‌سازی «ایران من»، آنچه مقدم بر نام‌های عزیزان و گروه‌های حامی قرار گرفته نام کشورمان ایران است؛ به هر حال تلاش ما بزرگ‌کردن افراد نیست بلکه قصد ما درخشش نام ایران و بزرگ‌کردن آن است.

پدرام سلطانی با تأکید بر اینکه نام ایران تقویت‌کننده احساس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزانِ مدارس «ایران من» نسبت به کشور خواهد بود، گفت: تمام مدارس «ایران من» به‌رغم تفاوت‌هایی که در زمینه زبان، نژاد، قومیت و سایر عناصر فرهنگی دارند، در یک نکته مشترک هستند و آن اسم ایران است. این وطن متعلق به همه شماست و ما دوست داریم نسل بعدی ما روی مشترکات‌شان با یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند نه تفاوت‌هایشان.

مؤسس پویش ایران من افزود: تفاوت‌ها برای هر قومی در هر استانی محترم هستند و ما باید این تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم اما نیازمند همکاری و هم‌افزایی در زمینه ساخت و توسعه میهن عزیزمان هستیم. این اتفاق نمی‌افتد مگر با آموزش و پرورش فرزندانی باسواد و فهمیده.

پدرام سلطانی با تأکید بر اینکه هدف حامیان پویش ایران‌من سرمایه‌گذاری در توسعه آموزشی کشور بوده است، گفت: فعالان اقتصادی با اعتقاد بر اینکه آموزش بهترین نوع سرمایه‌گذاری است در امر مدرسه‌سازی مشارکت کرده‌اند. این نوع از سرمایه‌گذاری اگرچه از حیث مادی کوچک است، اما تأثیرگذاری عمیق و طولانی مدتی خواهد داشت.

نایب رئیس اتاق ایران در ادامه با خطاب قرار دادن دانش‌آموزان بیان داشت: نام این مدارس سرتاسر کشور «ایران من» گذاشته شده تا فرزندان عزیزی که از اقصی نقاط سرزمین‌مان در این مدارس تحصیل می‌کنند، نسبت به ایران و ایرانی احساس تعلق و تعهد روزافزونی پیدا کنند و بدانند کسانی که این مدارس را برای آنها ساخته‌اند شوق و تلاش‌شان برای تسهیل شرایط تحصیلی و دسترسی مطلوب کودکان به آموزش و دانش است.

نخبه‌پروری به توسعه نمی‌انجامد

نایب رئیس اتاق ایران درباره تأکید پویش ایران من بر توسعه پایدار آموزشی گفت: از آنجا که توسعه پایدار آموزشی زیربنای توسعه همه‌جانبه در کشور است، فعالیت‌های پویش ایران من نیز به ساخت مدارس و افتتاح آن ختم نمی‌شود. این پویش به دنبال آن است که با جذب حمایت عموم مردم، NGOها و مؤسسات مرتبط و پس از ساخت یکصد مدرسه در نقاط کمتر برخوردار کشور، فاز دیگری از فعالیت‌های خود در راستای بهبود کیفی سیستم آموزشی آغاز کند. «ایران من» به دنبال آن است که با شبکه‌سازی میان این صد مدرسه وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و تدریس را در آنها رصد کرده و مسائل و کمبودهای آنها را یکی بعد از دیگری مرتفع سازد.

وی در پایان گفت: معتقدم کودک مستعد و غیرمستعد نداریم و آموزش باکیفیت است که سطح سواد و دانش افراد را رقم می‌زند. باور داشته باشیم همه دانش‌آموزان مستعد یادگیری هستند و به همین دلیل باید بنای آموزش را بر سرمایه‌گذاری روی تک تک افراد بگذاریم، چرا که فرهنگ نخبه‌پروری به هیچ وجه به توسعه نمی‌انجامد.

لازم به ذکر است مدارس «ایران من 56» در آویج قائنات، «ایران من 53» در حصار سنگی بیرجند و «ایران من 52» در شمس‌آباد بیرجند روز چهارشنبه 26 اردیبهشت افتتاح خواهند شد.

پویش «ایران من» در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور، احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد که بیش از 40 مدرسه در این طرح به بهره‌برداری رسیده و باقی آنها تا پایان سال آینده ساخته خواهد شد.

این گروه با اعتقاد به بهره‌وری و ارزشمند بودن سرمایه‌گذاری در آموزش به خصوص در دوره ابتدایی در جهت بالندگی و توسعه کشور، تاسیس مدارس ابتدایی «ایران من» را در کلیه مناطق محروم و مرزی کشور هدف قرار داده است.

در طرح احداث 100 مدرسه در پویش «ایران من» تمرکز اولیه بر تکمیل مدارس نیمه‌کاره و پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی به منظور احیا و بهره‌وری سرمایه ملی کشور است. همچنین ساخت مدارس ابتدایی در مناطق مورد نیاز طبق اولویت و تائید وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

در همین رابطه