رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در جلسه تشکل صنایع غذایی و دارویی مطرح شد

باید انگیزه شرکت‌ها برای رتبه‌بندی افزایش یابد

نشست تشکل‌های صنایع غذایی و دارویی برای تعامل و تشریک‌مساعی با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران در زمینه رتبه‌بندی فعالان این صنایع برگزار شد.

31 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13576
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست تشکل‌های صنایع غذایی و دارویی برای تعامل و تشریک‌مساعی با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران در زمینه رتبه‌بندی فعالان این صنایع برگزار شد.

مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران با تشریح مبانی علمی، تجربی و قانونی که اتاق را مکلف به رتبه‌بندی فعالان اقتصادی  کرده است گفت: هدف از رتبه‌بندی، شفاف‌سازی، رقابت‌پذیری و ایجاد تمایز بین شرکت‌هاست.

امین‌الله فرهادی نشست تشکل‌های صنایع غذایی و دارویی با مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران افزود: مدل طراحی شده توسط مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران با الهام از مدل‌های مطرح جهانی در چهار حوزه اصلی تعریف شده است.

فرهادی ادامه داد: شاخص‌های عمومی حوزه صنایع غذایی و داروئی نیز توسط این مرکز تدوین شده و انتظار می‌رود اعضای این تشکل‌ها هم شاخص‌های تخصصی مد نظر خود را به مرکز ارائه کنند تاپس از نهایی شدن مبنای ارزیابی مؤسسات رتبه‌بندی قرار گیرند.

در ادامه این نشست، هر کدام از نمایندگان تشکل‌ها نیز به بیان نقطه نظرات و سؤالات خویش پرداختند.

به عقیده نمایندگان تشکل‌های صنایع غذایی و دارویی، رتبه‌بندی فعالان اقتصادی یک امر لازم است اما به‌تنهایی کافی نخواهد بود مگر اینکه اتاق ایران بتواند تسهیلاتی برای دارندگان رتبه قائل شود تا مشارکت و انگیزه شرکت‌ها برای رتبه‌بندی افزایش یابد

در همین رابطه