رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق یاسوج در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی

دستگاه‌های دولتی در خرید کالا، تولیدات داخلی استان را اولویت قرار دهند

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج می‌گوید: واحدهای تولیدی در استان وجود دارد که کالاهای با کیفیت و رقابت‌پذیر تولید می‌کنند اما برخی از دستگاه‌ها محصولات مورد نیاز خود را از سایر استان‌ها تامین می‌کنند.

02 خرداد 1397
کد خبر : 13620
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سی‌وهفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست افزود: واحدهای تولیدی در استان وجود دارد که کالاهای با کیفیت و رقابت‌پذیر تولید می‌کنند اما برخی از دستگاه‌ها محصولات مورد نیاز خود را از سایر استان‌ها تامین می‌کنند.

کیانی‌پور تصریح کرد: باید از تولیدات استان به نحو مطلوب استفاده شود و دستگاه‌ها، کالاهای استاندارد را در لیست خرید خود قرار دهند.

رئیس اتاق یاسوج با اشاره به اهمیت توسعه خوشه‌ها و تکمیل زنجیره تولید بخش فرش، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تولید فرش در این استان بالاست و به دلیل سابقه تاریخی استان در این حوزه، باید در بخشی مانند فرش دستباف فعالیت‌هایی عملیاتی و اجرایی شود.

کیانی‌پور به ایجاد مرکز تجاری و گسترش ظرفیت نمایشگاهی برای فعالان اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت:  باید بسیج شویم و برای توسعه کسب و کارها گام برداریم و نهضتی برای توسعه ظرفیت ها ایجاد شود.

رئیس اتاق یاسوج بر ضرورت رفع مشکلات صنعت احداث و خدمات فنی مهندسی تاکید کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی و صنعتی احداث، ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال دارند و باید نسبت به اجرای هدفمند این پروژه‌ها اقدام کرد.

وی، حوزه پروژه‌ها و واگذاری، چالش‌های مشکلات مالیاتی، فساد رانت، مشکلات بانکی و عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌هایی مانند اسناد خزانه را از جمله موارد قابل طرح برای بررسی و رفع آنها دانست.

کیانی‌پور همچنین افزود: ایجاد فرصت برابر برای شرکت‌های مختلف پیمانکاری نیز کمک فراوانی به فعالیت شرکت‌های ضعیف‌تر و تحقق عدالت می‌کند.

وی ابراز داشت: اینکه به یک شرکت پیمانکاری ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه داده شود و یک شرکت با توانمندی برابر پروژه‌ای نداشته باشد، صحیح نیست و این موضوع باعث زمین‌گیر شدن شرکت‌ها و بنگاه‌ها می‌شود.

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: با هدف عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار، دولت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۶ درصد به فعالان جویای کار ارائه می‌دهد.

وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است که با جذب به موقع آن، امکان افزایش این تسهیلات تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال توسط دولت وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی برای اجرای قانون و عدالت نیاز به کسب اجازه از استاندار ندارند و با هیچ مدیر و دستگاه اجرایی نباید تعارف داشته باشند.

احمدی با اشاره به تکمیل حلقه مفقوده خوشه‌ دست‌بافته‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: با توجه به پیشینه مردم این استان در دست‌بافته ها، این خوشه باید به طور جدی پیگیری شود و زمینه توسعه آن فراهم شود.

وی گفت: راه‌اندازی کارخانه‌های راکد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان شده و اشتغال پایدار برای جوانان ایجاد خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدیران باید به سمت مناقصه‌های عمومی بروند و هم اینک شاهد ترک تشریفات در برخی مناقصه‌های استان هستیم که به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

موضوعات :
در همین رابطه